FruFrydmedtotette Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 Har en liten gutt på 6 snaart 6 mnd som sover på samme rom som oss,problemet mitt er at jeg våkner så fort han snur seg i senga,hender jo også at han våkner i løpet av natten en par ganger å bare pludrer litt før han faller til søvn igjen. Er nå gravid igjen og dermed over snittet trøtt. Behovet for å sove godt har blitt ganske stort. I natt så måtte jeg gå å legge meg på et annet rom,mens mannen og babyen lå igjen på vårt soveværelse. Mannen våkner nemlig bare hvis han gråter,og da skal han jo ha mat. Noe han selvsagt får. Og så godt som jeg har sovet i natt kan jeg ikke huske sist gang jeg gjorde. Helt nydelig! Vet liksom ikke om jeg har samvittighet til å la han sove på eget rom? De gangene som mannen har sovet borte i forbindelse med jobb så har det hendt at vi har sovet til halv ni (!) Og vanligvis så er det full rulle fra mannen drar på jobb litt før 7. Har en teori om at minsten våkner av vekkeklokka,da det ofte tar mer enn 3 ring før han våkner. Dette ble et rotete innlegg,men er det alt for tidlig å la han sove på eget rom? Vil jo gjerne at han sover på eget rom før den nye babyen kommer. Nå er jo ikke det før i juli,men alikevel...hehe.
Nynte Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Her fikk minsten eget rom da han var 3 1/2 mnd. Nettopp fordi jeg våknet av alle lydene han lagde, også de jeg ikke hadde trengt å våkne av.. Både jeg og minsten sov mye bedre etter han fikk eget rom:) Jeg våkner fortsatt litt av lydene han lager når de er litt høye, mens mannen aldri våkner før han gråter høyt.. Det er vel en mamma ting..
Tulle06ogPrins10 Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Her har lillegutt hatt eget rom fra dag 1. Jeg sov inne hos han med ørepropper frem til han var 2,5mnd. Våknet selv om jeg hadde ørepropper når han lagde "sove lyder". Flyttet derfor inn i min egen seng når han var 2.5mnd. Nå sover han fra 19.00 til ca 4-5 da kommer jeg inn til han og gir han mat og legger meg i sengen som står på rommet hans, og så sover vi til 08.00. Dette funket helt supert for oss. Det virker som om han sover bedre når jeg ikke er der også!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Storesöster fikk eget rom å sove i, da hun var 6 mnd. Skulle gjerne gjort det samme med denne babyen, men hun er allerede 5 mnd og barnerommet er fortsatt på nedrivingsstadiet för det skal pusses opp...
Gjest Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 La henne på egent rom for en uke siden. Da var hun nesten 7 måneder og jeg savnet å kunne lese på senga;)
ulydia Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 Nr 1: 8 mnd Nr 2: 7 mnd Synst også at alle fekk betre søvn etter at babyane havna på eigne rom.
EgG Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Snuppa mi ble lagt på eget rom da hun var ca 7mnd. Dette fordi pappaen skulle ha litt av permisjonen sin fra ca 7,5mnd og han våknet ikke av alle klynkene. Vi måtte derfor flytte snuppa og sette babycall på hans nattbord. Har gått kjempe fint!
hjerterom Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Vi la vår skjønne på eget rom, vegg i vegg med vårt, da hun var 5 måneder! Gikk strålende. Alle sover mye bedre nå.
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 Vi la tulla vår på eget rom når hun var 6 uker. Det var vegg-i-vegg med vårt, og hørte henne bare hun ga fra seg et lite knyst. Samboeren hørte henne aldri på natt, og i tillegg lager han så mange rare lyder i søvne, så lilletulla våknet lett om han bråket for mye. Så da ble det eget rom på tulla fra hun var 6 uker, og siden da har vi alle sovet godt. Hun sov lengre intervaller, og sov rundt fra 3 mnd, og gjør det den dag idag. Hun er 6,5 mnd
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 her har un ligget på eget rom fra dag 1. hadde de andre inne hos meg til de var 1-3 år ALDRI mer barn på rommet for min del altså. Er kurert på det området. Hun som har hatt eget rom har sovet bedre enn det to andre
FruFrydmedtotette Skrevet 20. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2010 Takker for mange svar,tror nok lillemann blir lagt på eget rom til uka. Han sitt soverom blir vegg i vegg med vårt og når jeg har sovet på rom alene så er det nedi gangen,men våkner hvis han gråter når jeg ligger der å så tror nok ikke det blir noe problem å høre han:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå