Gå til innhold

Melk og kynnere = ..?

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Har fått hardere og kraftigere kynnere den siste tiden, og da spesielt i går kveld. Er ikke noe regelmessighet i de men de kommer ofte. Gir seg hvis jeg reiser meg, men kommer tilbake når jeg begynner å gå.

Og i sta skulle jeg snyte meg, og jammen spratt ikke melka! Puppene kjennes ømme og såre. Nå synes jeg det begynner å skje mye her... Er det noe jeg bør henge meg opp i som tegn på at det kan skje noe snart? Er bare 33+2, men førstegangs, så det er lett å legge mye i småting ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melka kan poppe ut når som helst.. Skaff deg noen ammeinnlegg, så slipper du å tenke på det. Men tipper "melka" di er gjennomsiktig..? Når råmelka kommer etter fødsel er den gul først og så hvit etterpå..

Kynnere blir kraftigere og kraftigere jo mer du nærmer deg fødsel sier mange... Men er du bekymret, så ta deg en telefon til jordmor/ sykehuset og prat med de.

Når jeg var førstegangs, lakk jeg "melk" Hele tiden, om jeg lo kraftig sto spruten ut.. Og dette var fra jeg var ca 3 mnd på vei.. Skikkelig kliss..

Men kynnere merket jeg aldri.. Nå derimot, har jeg ofte kynnere.

Skrevet

Hei. jeg er tredje gang og har kynnere nesten hele tiden, døgnet rundt, ingen regelmessighet eller noe, men ganske harde kynnere som kan komme både om jeg står sitter ligger eller går. Har hatt det siden ca uke 20-22. Har hatt melk like lenge.

De de sier om kynnere og rier er at kynnere skal ikke vær vonde, det er rier. Rier kan også kjennes mer i rygg og lår. Kynnere kjenners mest bare på og rundt magen.

Og sa sier de at kynnere går over når en skifter aktivitet, altså reise seg om du sitter og omvendt.

Rier er konstante uansett aktivitet,

Men det er kjempevanskelig å vite forskjell på de.

Er du usikker ring jm eller sykehus for å høre med de. De er der for deg:)

Lykke til

Skrevet

Takk for svar! :)

Da får jeg bare putte inn noen ammeinnlegg og smøre meg med tålmodighet en stund til ;) Regner vel egentlig med at jeg skjønner det når det først setter inn, men det er så lett å lese veldig mye i små tegn når man ikke vet helt hva man skal se etter ;)

Skrevet

Holder på sånn jeg også, og vi er ca like langt. Og mine kynnere kan egentlig være ganke vonde også, eller, de er vel sikkert egentlig ikke det, men fryktelig ubehagelig når de er veldig stramme og harde...:( Og vondt i ryggen kan det være også, men de gir seg jo, så regner ikke med ting skjer, hehe!

Har lekt litte grann av og til også. Har holdt på med disse kynnerene noen uker (vært delvis sykemeldt pga det) men de siste dagene er det enkelte som er temmelig harde.. Jeg bare håper ikke livmoren sliter seg helt ut til fødselen! hehe! :)

Skrevet

Ja, jeg skjønner hva du mener. Selv får jeg de harde, vonde kynnerne spesielt på kveldstid. Vi får satse på at livmoren heller blir knallsterk, så vi ikke trenger mange pressene for å få ut våre små ;)

Godt å høre at det er flere som har det sånn, selv om jeg selvsagt ikke ønsker andre vondt... :)

Skrevet

skjønner hva dere mener!

jeg er i uke 38 nå, men jeg har hatt kraftige kynnere siden jeg var i uke 29 ca. til tider kan og kunne de gjøre ganske vondt, men du blir vant til det.

magen min er kjempe hard veeeeldig mange ganger om dagen, så her står kynnerne på i et sett..

men jordmor sier at dette bare er bra, for da trener magen seg opp til de kraftige riene starter!

håper bare det ikke er alt for lenge til den lille kommer.. gleder meg utrulig masse:)

lykke til videre damer!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...