Hjerteskatten<3 Skrevet 19. november 2010 #1 Skrevet 19. november 2010 å kanskje fjerna eggstokk eller eggleder, har dere blitt gravid igjen? hvor lang tid tok det fra dere begynte å prøve igjen? Er litt over to mnd jeg ble operert, å fjerna den ene egglederen. Vi begynte å prøve igjen så fort jeg fikk igjen tr i oktober. Vil det automatisk ta lengre tid?
aprilprinsesse2011 Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Hei på du!! Sniker inn fra 2 trimester. I desember i fjor, fant eg ut ag var gravid. Bestilte meg legetime, for å få dette bekreftet, og hvor langt eg evt var kommet. Kvelden før legetimen, oppdaget eg blodspor på papiret... Neste dag (18/12) knakk eg sammen på jobb, for eg var redd. De var kjempegode å ha der og da, og fikk ringt legen for meg, der eg fikk beskjed om å komme med d samme. Legen sendte meg videre til sykehus, der d ble utført vaginal ul. Gynekologen konkluderte med spontanabort. Kom til å blø ca en uke fikk eg beskjed om. Som eg så gjorde. Men samtidig hadde eg en merkelig følelse i magen, om at ikke alt var som d skulle. Men tenkte ikke så mye over d. Nyttårsaften som var avsluttet eg med et smell;O) Ble sendt til sykehus i ambulanse, etter rakettene. Hadde store smerter og klarte verken ligge, sitte eller stå. Ble operert (1/1) og ble en eggleder fattigere. Så har nå 4 små arr på magen, etter kikkhullsoperasjonen. 1. april fant eg ut eg skulle ta en test for moro skyld, for å sjekke om eg kunne nyte litt alkohol sammen med venner senere på kvelden, siden mange var hjemme pga påskeferie. Den lyste GRAVID tilbake!! JIPPI!!!! Pga ex.u. fikk eg tidlig ul på dagen uke 12. Den viste desverre at der ikke var liv, og sannsynligvis ikke hadde vært d de 3 siste ukene. Så ble d ny narkose, og utskrapning. I august, satt eg og lekte meg med en terminkalkulator på nett, for å se hvor langt eg evt var på vei. Slo inn siste mens 24/7, og der dukket d opp litt over 5 uker på vei!! WHAT???? Hadde vist regnet meg feil med en uke. Så skulle til rett hatt mens helgen før. Så var d å ta ny test neste morgen, som viste GRAVID. Dagen etter tok eg med en urinprøve og trasket meg innom legekontoret, der eg oxo fikk GRAVID som svar!! Er idag 16+6, vært på 3-4 kontroller hos jordmor, og hatt en tidlig ul i uke 8+3. Venter nå spent på at 30 november skal komme, da d er tid for ordinær ul, og eg er da 18+3:O) Magen er begynt å komme tydelig frem allerede, og eg er 5 kg i pluss. Var sykemeldt i 5-6 uker pga kvalme, der eg enten lå i sengen, satt apatisk i en stol, eller hang over do-skåla. Men d var verdt d, så lenge alt til nå viser at d er som d skal være:O) Så sum summarum, eller hva d nå heter, så er eg gravid for andre gang etter operasjonen 1.januar. Og d på en eggleder:O) Så bare prøv i vei!!! D kan skje før dere aner d!! Masse lykke til!!!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Hei! Det er absolutt mulig å bli raskt gravid etter en exu. Jeg hadde en i jan-07, og måtte fjerne en eggleder. Ble gravid igjen i mars - og i des. fødte jeg en jente. Har imidlertid brukt lengre tid på nr.3. Fikk bekreftet at jeg er gravid i går etter 15 pp. Men altså: Jeg har klart det to ganger med den ene gjenværende egglederen, så det er DEFINITIVT håp for deg også. Lykke til!!!
Darthe Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Sitter her med spire, og jeg har bare en eggleder. Hos oss var det ikke planlagt en gang. En liiten glipp med minipillen, og der satt den.. Har også ei 10 år gammel jente som bevis på at det er fult ut mulig Det kan ta litt lenger tid, men det kan også skje veldig raskt. Lykke til!!
katrineev Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Jeg har bare en eggleder da jeg har to livmorer og en har inn i hver. og bare død livmora som virker. Men ble gravid på første forsøk fordet :-) men livredd for svangerskap utenfor livmora. For da er løpet kjørt :-S
Hjerteskatten<3 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2010 Tusen takk for at du fortalte historien din, min er veldig lik, fikk også fortalt at jeg hadde spontanabortert, hu som undersøkte meg tok staven sin bare inn og ut, å leita ikke engang, sa bare at her var det tomt.. Hadde hatt en liten blødning i uke 6, blei derfor henvist til ul.. Så gikk det to uker, å jeg blødde noe helt sinnsykt, masse klumper og ubeskrivelige smerter, så da blei jeg sendt i hui og hast på sykehus, da de fant ut at jeg var gravid utafor livmora, i uke åtte, så eggledern hadde jo sprukket :( Har også tre små arr.. Godt å høre at du har blitt gravid igjen to ganger etter operasjonen, men trist det gikk galt den første gangen da:( Du er jo veldig godt i gang nå, å alt tyder vel på at det skal gå bra ! Er ikke mange dager igjen nå til den 30, så da får du se den lille spiren din, skjønner du gleder deg <3 Her kjører vi på, å hååååper vi ikke må vente så alt for lenge! Tusen takk, kos deg resten av svangerskapet:) Gratulerer og masse lykke til!!
Hjerteskatten<3 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2010 Utrolig godt å høre at dere har blitt kjapt gravide igjen, ikke noe som er bedre enn det!! Gratulerer så mye Håper virkelig jeg er like heldig, jeg blei jo gravid egentlig ved et uhell sist da, vi hadde en glipp.. men vi ville jo så gjerne ha det,før vi fant ut av hva det var Men hvordan er det med eggløsningene framover, fikk forskjellige svar fra lege og de på sykehus.. Har man bare eggløsning annenhver mnd, eller åssen er det? Jeg er også veldig redd for at det skal skje på nytt, da er løpet kjørt ja hvor langt er du på vei nå da? du blir vel fulgt nøye opp nå? må du vente til uke seks, eller går det an å ta en blodprøve for å sjekke at verdiene stiger som de skal?
katrineev Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 om det var meg du spurte om hvor langt jeg var så er jeg bare 4 uker jeg ^^ veldig ferskt. skal til lege den 30. så får ta opp en del ting da. spørr eom en ul. med tankte på bare en eggleder + masse tvillinger i slekta. og at jeg hadde en ganske traumatisk fødsel sist. ja håpe du blir fort gravid. jeg fikk til svar at det var vanskelig si om jeg hadde el hver mnd. men at det var mulig den ene egglederen slapp egg hver mnd. men at det også kunen være annenhver.. så dette kan dem nok ikek nok om. lykek til hvertfall
aprilprinsesse2011 Skrevet 19. november 2010 #9 Skrevet 19. november 2010 Da eg oppdaga eg var gravid igjen i april, var eg ned på legekontoret en gang i uka, for å sjekke hcg'en. dette etter legens ordre.
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 jeg var gravid i eggleder, den ble fjernet da jeg var kommet inn i sv.skapets uke 13. Dette var siste uka i januar. fikk ikke mensen tilbake før i mars,startet prøvinga i april (ble anbefalt av gyn å vente til jeg hadde hatt en normal syklus før prøving) og var gravid igjen i juli. fikk en frisk og fin gutt i mars året etter=) Nå venter jeg nummer to, og brukte 2 forsøk på å bli gravid denne gangen! med andre ord, jeg var innenfor gjennomsnittet begge gangene=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå