sepgutt10<3novjente11 Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Jeg vet om fler som har gjort det. Tror de kjøpte sånn vanlig som de selger i butikken der det står 4 mnd på. Bare at man vanner den litt mer ut. Når de er 3 mnd orker de som regel maks bare en teskje med det
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 De uten eple smak og sånt selvfølgelig, vanlig baby grøt=)
Rufsitufsi Skrevet 19. november 2010 #4 Skrevet 19. november 2010 Hei! Vi begynte med littegranne grøt da han var 3 mnd og èn uke gammel. Først med bittesmå porsjoner, 6-7 teskjeer, men har så økt gradvis. Grøt på kvelden og fruktpurè eller grønnsakspurè om dagen rundt lunsjtider. Innimellom har han fått banan krakket i morsmelk. Vi har da introdusert en ting av gangen, og hatt et par dager med en ting før vi går videre med noe nytt. Han har ikke vært plaget med vondt i magen, men det er noen ganger at det har gått lengre tid mellom bæsjebleiene enn vanlig. Når bæsjen da kommer, er det med en annen konsistens enn det man er vant til! Og lukt! Fy fader som det stinker, hehe... Men man slipper lekkasjer oppover ryggen når bæsjen ikke er så flytende:-) Startet med Sinlac, grøtpulver som ikke er basert på melk/MME og som da er uten laktose. Men så gikk vi over til Nestlè Maisgrøt. Den er lettere å få tak i og inneholder heller ikke melk/MME. Den skal blandes ut med MM eller MME. Den er mild og god! Til nå har jeg ikke laget noe særlig fra bunnen av, har bare brukt det som står "fra 4 mnd" på pakkene. Gutten vår liker maisgrøten veldig godt, grønnsakspureen sånn passe, men fruktpureen er han ikke så veldig glad i. Den går ned, men jeg tror han syns det er uvant med noe som er såpass syrlig:-) Man får noen morsomme grimaser! Jeg ammer forøvrig flere ganger om dagen og natten fortsatt, grøten er foreløpig bare i tillegg til MM. Etter grøten får han MM, og spiser gjerne like mye da som før. Det tar litt tid før man kommer opp på hele porsjoner, så dersom du føler at han har behov for mer mat enn det puppen kan forsyne, så tror jeg det er greit å komme i gang. Min generasjon (født i 1981) fikk grøt fra 3-mnd alder, og det ble jo folk av oss! Hilsen Rufsi
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Her var det litt som hos Rufsi:) Begynte da gutten min var mnd fordi han aldri var mett(mme barn). Vi begynte med risgrøten fra Nestle. Gikk fint her, men gikk lenger mellom bleiene og var en helt annen konsistens og lukt ja;) hehe... Fikk 5-6skjeer av gangen til å begynne med før vi var oppe i to fulle porsjoner når han var 4mnd:) Risgrøten fra nestle inneholder melk. MEN Maisgrøten fra Nestle er tatt ut av produksjon så den selges ikke lenger i norge. Nå får du kun risgrøt med og uten banan til å begynne med. (mulig Hipp har noen fra 4mnd, det er jeg ikke sikker på.) Lykke til, prøv deg fram, går det bra så er det bare å "kjøre på"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå