Gå til innhold

Da er jeg offisielt på overtid! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Da er klokka bikket tolv, og det er blitt fredag 19.november! Termin var 18.

Har grua meg til denne dagen her da jeg over hodet ikke ønsket å gå over termin. Har ventet på lillingen siden uke 37, og er nå 40+3. Er førstegangs så er jo normalt å gå over, men har liksom hatt så mange "tegn" på at noe kan skje lenge. Slimpropp har gått for flere uker siden, kynnere og murringer i mage og rygg har vert der i 2 uker, modent med åpning på 2cm men ingen fødsel i sikte :( blir snart tullerusk!

kjenner at dagene kommer til å gå veldig sakte fremover. Er det flere på overtid her inne nå? Jeg har i hvertfall gitt opp alle kjerringråd. Ingenting har funka på meg! =/ får vel stole på at lillegutt kommer når han er klar:) huff, vanskelig å være så positiv:p hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk kan du ikke regnes som at du er på overtid enda, siden et vanlig svangerskap er på 40+2 og + - 14 dager. Men såklart kjipt å gå overtid.

Ikke mist all håpet enda, jeg fødte dagen etter jeg hadde 2cm åpning :)

Skrevet

Man er vel på overtid så lenge man har passert termin? Eller er det noe jeg har gått glipp av? Man blir jo som regel satt i gang 14 dager over tiden. Svangerskapet er 40+2 og jeg er 40+3.

Skrevet

ja, jeg er også på overtid...2 dager siden termin....ikke så gøy:-(

Lykke til:-) de kommer nok når de er klare:-)

Skrevet

Jeg er 9 dager over termin men ikke så mye overtid ennå. Det er vel egentlig først etter 14 dager.. men ikke så moro! Særlig første dagene/uken var håpløs. Bedre nå for jeg skal på sykehuset mandag og da SKAL den ute uansett.

Skrevet

Overtid er ikke før 14 dager over termin, nå er du bare over termin :) Men det er mange som kaller det for overtid. Selv er jeg 3 dager over termin men prøver å ikke bli lei og vente for mye på at det skal skje, babyen får komme når den er klar. Selv om jeg nå bare må sitte, høyt BT og masse vann i kroppen :/ Har funnet fram bøker og blader og skal se om jeg klarer å bare sitte i dag og kose meg ;)

Skjønner at du er lei, men tenk så kort tid det er likevel til du har babyen i armene :) Lykke til i siste innspurt :))

Skrevet

Heier på deg. Fnugget!!!

Skjønner godt at du er klar for å møte babyen din nå:) Det med overtid har jeg og lurt på, siden "alle" her inne sier at de er på overtid når termin er passert...Spurte legen, og i medisinsk sammenheng er det dessverre ikke regnet som overtid før 14 dager ETTER termin, gikk på en liten smell der selv gitt.....:) Men du, snart er babyene her, hold ut!!! :) Babyen din trives sikkert veldig godt i mamma sin mage, og kommer når han er klar:) Selv er jeg også KJEMPEKLAR for å møte min lille, men prøver å tenke at jeg nok kommer til å savne magen og de små "kosedultene" når alt er ferdig...Ikke lett nå på slutten, men...:)

Skrevet

Aah, da er jeg med :)

Ja, får håpe dagene går fort, og at han er nermere enn jeg tror :) Vil nok savne det å gå gravid etterpå ja, lille krabaten har underholdt mye inni der. tihi =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...