Lillemy89 Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 jeg holder på å bli gal snart. i litt over en uke så har jeg klødd noe forferdelig. det kommer noen små prikker, på armer,ben, rumpa. har prøvd nå å drikke rikelig med vann. dusje med olje, smøre meg med hvitvask. men det er ikke noe som virker. det er på natten det klør som værst. er det flere som har dette problemt, og har noen gode råd som har hjelpet og dempet kløen ?
sent-men-godt Skrevet 19. november 2010 #2 Skrevet 19. november 2010 Jeg har det slik,og hadde det også i forrige graviditet, men ikke i den første..er vel hormoner. Forrige gang fikk jeg resept på allergimedisin som skulle hjelpe, men den var ikke heeeelt trygg ved bruk i svangerskap, så denne skulle jeg bare ta hvis det ble helt kritisk. Så jeg tok den aldri. Nå bruker jeg hvitvask, oljer, kalde kluter, sinksalve...ingenting hjelper:( jeg bare MÅ klö, og da helst til det blir kloremerker, og aller mest på natta. Jordmor blr lang i maska når jeg viste henne..men hun hadde ignen løsning. Forrige gang tok det litt tid før det ga seg etter fødsel, jeg tror vi bare må 'smøre oss' med tålmodighet desverre!
bambi - stolt mamma Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Jaaa!! Klør på armer, beina, legger, mage.. over alt!
Lillemy89 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2010 jeg dro til legen i dag, etter jeg ble gal i natt!! hehe jeg klarte ikke slutte å klø før jeg blødde på armene : og da fikk jeg noen allergi medisiner som jeg skulle ta en av hver kveld. eller to om det ble helt krise for meg.. men de er tydeligvis veldig sterke. for fikk beskjed å være hjemme, siden man ble veldig sløv av disse tablettene, og det er ikke lov å kjøre bil når man tar de. men vet ikke om jeg føler meg trygg med å ta de, når de gjør både meg og babyen sløve som legen sa.. så ble det tatt blodprøver fordi de trodde det var gallesyre i kroppen som gjorde at jeg klødde så fælt!!
TrueHæppiness Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Har det samme, fikk høre av jordmor at det var svangerskapseksem, ikke det samme som svangerskapskløe da dette ikke har noe m opphopning av avfallstoffer i kroppen. Heldigvis!
Lillemy89 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2010 viste ikke at det var noe som het svangerskapseksem en gang. men nå har ikke jeg den mest oppdaterte legen heller hehe men bruker du noen spesiell krem imot det eksemet som faktisk virker ? så vil jeg gjerne vite det. hehe
TrueHæppiness Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Nei, gjør ikke det. Har ikke vært slik at det har vært behov (bank i bordet)! Eneste jeg kan tenke meg er hydrokortisonkrem evt antihistaminer, men om en kan bruke dette som gravid har jeg ikke sjekket.
flashdancepants Skrevet 19. november 2010 #8 Skrevet 19. november 2010 Jeg var hos legen i dag med min kløende mage, som sa det var en allergisk reaksjon, og at jeg kunne bruke hydrokortison-salve. Den skulle jeg smøre på to ganger om dagen i en uke, også én gang om dagen en uke til. Så får vi se om det gjør susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå