Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir dere d- dråper eller tran til bebisene deres? vi fikk d- dråper på apoteket når jeg spurte om tran og hun sa det gikk ut på det samme, men når samboern min var på et annet apotek for noe annet sa hun der at vi heller burde gi han tran og at det var anbefalt av flere leger.. blir jo sliten av at alle sier ulike ting hele tiden.. hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tran er jo det absolutt beste, fordi den inneholder de viktige omega-3 fettsyrene i tillegg til D-vitamin, så jeg ville prøvd med tran først hvis jeg var deg=) Her funker det foreløpig dårlig med tran- hun klarer ikke å svelge det, og gulper det bare opp igjen dessverre. Gir derfor D-dråper istedet, men skal prøve tran med jevne mellomrom, for å se om hun takler det til slutt (med størstejenta var det aldri noe problem, så veldig individuelt dette)

Skrevet

Tran er best, fordi det inneholder flere bra ting i tillegg til D-vitamin! Men, husk at tran bare finnes i Norge, og at ingen andre bebiser i verden tar tran. Så man gjør ikke noe galt om man velger D-dråper i stedet :)

Skrevet

Kommer til å begynne med D-dråper her i hvert fall... Jeg spyr av bare lukta av tran, så jeg orker ikke trangulp... Sikkrt best med tranpga omega 3 osv, men tenker at D-dråper er et godt alternativ...

Skrevet

Vi bruker D-dråper og har et sunt variert kosthold. Ikke no' problem!

Skrevet

Jeg tror nok ikke dråpene er en erstatning for alt det gode som fins i tran, så her i huset er det tran.

Skrevet

Klarer ikke tran selv, så får meg ikke til å tvinge på barnet mitt noe jeg selv ikke makter! Dermed er det D- dråper her i huset. Ellers kan man sørge for omega 3 og lignende ved at man serverer variert kost etterhvert som de går over på fast føde.

Skrevet

D-vitamindråper her, men er veldig for å gi tran så må vel komme i gang igjen med det. :-)

Skrevet

Når begynte dere med dråper/tran til babyene?

Skrevet

Skal man ikke vente med det til de er 4 uker da...? Tror jeg har lest det... :)

Skrevet

Her gir vi mini d-dråper. Vet selv hvor grusomt det er med tran og ikke minst hvor utidig det er å gulpe tran... Jeg tar trankapsler hver dag, så han får i seg litt omega-3 gjennom melka:) Får holde til han blir større og kan ta trankapsler selv.

Skrevet

det anbefales å starte når de er 4-6 uker gamle

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi gir tran. Vi begynte med tran da han var 4 uker, men det ble bare klin og vi gikk over på d-dråper. Da den flasken var tom, så gikk vi over til tran igjen og nå bare elsker han det! Nå klarer han å svelge det og han gaper når han ser sprøyta. Han er en gulpebaby, men av en eller annen grunn har han kun gulpet opp tranen 2 ganger. Flaks? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...