Gå til innhold

Cx målene blir bare kortere og kortere =/.

ungmortil3

Anbefalte innlegg

Cx (livmorshals) målene er gått fra 44 - 36 mm siden 21.10.. Jordmor sa at det ikke var noe fare på fære før den var nede i 15 mm, men at jeg skulle inn til ny kontroll allerede kommende torsdag for å sjekke dette opp. Noen som har opplevd det samme men som det har gått bra med og ikke født prematurt? Er foresten 28 uker på vei.

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner opplevde dette, hun fikk beskjed om å ligge mest mulig i ro.

Hun lå på sofaen i 3 uker, før hun ble lagt inn å fikk strengt sengeleie.

Etter 5 uker til fødte hun, var da i uke 36.

Mitt beste råd er hvil mest mulig med bena i sofaen.

Ikke gå lange turer, maks 15-20 min av gangen.

Lykke til.

Rart at jordmor sa at det ikke var fare på ferde før den var nede i 15mm. Jeg fikk beskjed om at en blir innlagt om en har 25mm, men det kommer sikkert ann på hvor langt en har kommet i svangerskapet. cx skal jo bli kortere og kortere mot slutten...

• 1 måned senere...

Annonse

Min cx var bare 19 mm i uke 21, så jeg er inne og måler hver uke. Men det er ingen fare så lenge den holder seg stabil. Jeg har fått beskjed om å bare ta det med ro, ikke være sengeliggende altså, men bare ikke stresse, løfte tungt osv. Er nå i uke 33 og cx er 17 mm, så de er fornøyde på sykehuset, og sier at jeg har ihvertfall 4 uker igjen til fødsel.

Hørte om ei som hadde 7 mm cx fra uke 20, og hun gikk helt til termin og fødselen måtte settes igang faktisk. Så det er veldig forskjellig fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...