Gå til innhold

sjalusi

Anbefalte innlegg

Skrevet

vanskelig tema å snakke om, kjenner jeg, men noen ganger så føler jeg at sjalusien suger seg fast i magen min. vi har vært igjennom 2 graviditeter. den første endte i MA og den andre i SA. Vi har hatt flere runder med pergotime og 2 prøverørsforsøk, men enda ingen baby. Men i vår omgangskrets har så å si alle par blitt gravide iløpet av vår prøveperiode. Og nå klarer jg ikke alltid å føle noe særlig glede for deres lykke lenger. Faktisk så må jeg si at jeg føler nesten en sjalusi noen ganger, Og det er både vondt og sårt det også.

Noen som kjenner seg igjen, eller er jeg vanskelig?

Jeg unner jo dem alt godt, men er så vondt at ikke vi får oppleve den gleden også. ;(

Men vi skal få baby til slutt vi også. Det bare må jeg ha tro på. Men den ventetiden er forferdelig sår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt I løpet av tiden vi har holdt på vet jeg om ca 15 jeg kjenner som har blitt gravide og fått barn!! Til og med stemora mi på 50 har klart det!!!! Før meg!!! Da føler du deg någet mislykkamen blås i dem, du har hovedrollen i ditt liv. Husk også på at prøvelser blitt gitt ut til de som kan takle det. Tenk på det når du sitter i go'stolen med alle dine barnebarn rundt deg. Veien dit og hva du endelig fikk, og ikke minst hvor utrolig sterk og klok du er

Klem

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen:-S Ble jo gravid forrige ivf, men mistet tidlig. Den uka jeg skulle vært på ultralyd, og skulle vært 10 uker på vei, får jeg vite om 3 stykker som er gravide. Det eneste jeg klarer å tenke, er at det er urettferdig. Selvfølgelig unner jeg dem å være gravide, og det er hyggelig, men det er urettferdig også. For meg!!!! Og så blir jeg litt lei meg fordi jeg har tenkt at det er urettferdig, for tenk om det ikke går bra. Og da er det min skyld liksom..fordi jeg tenkte at det var urettferdig!

Mange dumme tanker, og mange bekymringer i denne prosessen. Det blir vår tur også. I 2011!!!

Klem

Skrevet

Det er så mange vonde følelser i tillegg til alt av hormoner vi skal igjennom. Men som dere sier, vi er tøffe :)

Men jeg må si det er ikke lang vei til tårene og sjalusien når vi får beskjed på ultralyd at hjertet til knøttet vært har sluttet å slå, og så hører man om venner som har sett sin nydelige baby på ul og som er helt perfekt samme uka. Kjenner den i magen da ja.

Vi går for 2011!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...