Gå til innhold

Syns dere vi skulle kjøpt ny vogn (tvilling/søskenvogn) - termin i April og har da nyfødt og en storebror på nesten 2 år???

Anbefalte innlegg

Han eldste er flink å gå men blir fort sliten. Når han var nyfødt gikk jeg mest turer med han i bæresjal - brukte nesten ikke vognen frem til han var rundt et halvt år. Ser for meg denne gang også å ha den nyfødte i sjal og beholde dermed vognen ennå til storebror. Og vil han ut og "gå" tur kan jeg altids bruke bag-delen til den nyfødte så jeg kan gå og holde han i hånda. Når minsten blir 6mnd kan vi vel også skaffe et sånt søskenbrett. Vil det funke for en på 2.5 år da?? Eller er jeg helt på bærtur og innser ikke hvor mye jobb det kommer til å bli med to små og dermed lettere med en søskenvogn? Blir ikke enig med meg selv og setter pris på noen synspunkter! :)

Fortsetter under...

Glemte å si at vi har en Emmaljunga Edge Duo fra før og bor på landet så en evt søskenvogn må være stabil å kjøre i ulendt terreng og på veier uten fortau med mye snø og dårlig brøyting! Også bør det passe inn i bagasjerommet til bilen vår! Er ikke mye plass til overs med vogn på den str vi har nå og ser for meg at søskenvogn blir enda større / bredere... Stemmer det? Hmmm... Skal ikke være lett dette! :)

hei tenker mye på dette her også,..om vi skulle skaffe oss en søskenvogn, el kan klare oss uten. har en liten tass som akkurat rekker å fylle to før termin til lillesøster/bror. Vi heller vel egentlig mot en ny brio happy vogn til babyen da med søskenbrett til eldstemann. Eneste lille problemet blir om vi skal ut å trille mens det er sovtid for eldstemann,,...regner med at han kommer til å sove på dagen en god stund.

Det er 23 mnd mellom jentene mine, og jeg synes søskenvogn er et must- spesielt hvis man skal rekke noe/ ikke har uendelig med tid ;) Bruker også bæresjalet mye, siden minsta ikke alltid er så fan av å ligge i vogn, men hadde nok ikke satset på bare søskenbrett- ser ihvertfall for meg at størstejenta (i sin beste trassalder) kunne hoppet X antall ganger opp og ned fra det iløpet av turen, og da mister det vel litt av poenget hehe!

Hei! :-)

Er i samme situasjon som deg! ;-)

Blir ca 20 mnd. mellom dei to minste og elsker den nye Emmaljunga Edge Duo som vi kjøpte til minsten kom til i 2009!

Vurderer å kjøpe en søskenvogn i tillegg slik at man kan ut å trille alene med begge to.

Synes at det lillegutt blir litt lten til å stå på ståbrett ennå, og han blir jo også sliten av å bare stå og i tillegg så får han jo ikke kvilt eller sovet om han blir trett mems vi er på trilletur!

Noen som har noen tips til ei slik søskenvogn som er lett og god å trille?

Annonse

Vi får 20 mnd mellom og her er det must med søskenvogn! Ikke fordi snupap ikke går, men fordi hun aldri går den veien vi vil at hun skal gå og hun blir fort sliten. + at hun sover fortsatt mye på dagen og vi er mye ute å går turer og sånt på dagtid. SÅ her brukte vi mest penger på søskenvogna for den kommer til å bli brukt hver dag! Skal jo gå med storesøster hver dag til bhg.

Kjøpte TFK twinner twist duo. Den og OTH syns jeg er best:)

Hei jenter! Takk for svar! Vi har tenkt på søskenbrett, men som flere andre sier her er det nok et problem at han i beste trassformat kommer nok til å ville gå av (og på) hele tiden, blir sikkert lei og sliten av å stå på en lengre trilletur og skal han gå er han foreløpig ultra flink å gå i alle andre retninger enn den vi skal gå i... Og kommer ikke tilbake om du ber han. En tur til postkassen og hjem tar fort en halvtime om jeg ikke gir opp og bærer han med meg! Og det går utover ryggen når han begynner å bli såpass stor, hvis det er langt! Så ser behovet for vognen for han sin del i en stund enda. Men har et lite håp at vi skal greie oss med vognen vi har til han og sjal til mini... Har termin i april og om vi klarer å få til den fordelingen til høsten 2011 når mini vil sitte i vognen, nærmer storebror seg 2.5 og vi får se hvor han "er" da kanskje. Blir det nødt med søskenvogn da har vi vel spart en utgift i ett år. Frister ikke ut og bruker mye penger på søskenvogn om det blir overflødig liksom... Er jeg rar som vil vente og se??? Førevar er jo greit men i denne sammenheng føler jeg at vi kanskje har mulighet til å se det an! Vognene forsvinner ikke og vi kan alltids kjøpe en dersom behovet er der, når den tid er her??? Er uansett heldig med sjal-mani og foretrekker å bruke det det første halvåret hvis babyen godtar det! Syns det gir en super nærhet og er praktisk slik at man får brukt vegger armer. Og knytter man riktig er det best for barnets hofter og mammas rygg! Kanskje dere andre i samme situasjon kan vurdere vår løsning... Sjal er definitivt billigere enn vogn! ;) Lykke til med valget jenter! :)

Hei!

Jeg var i samme situasjon som deg! :-) Vi bor også på landet, med tanke på veiforhold og avstander..

Vi kjøpte en Carena Søskenvogn med softbag til babyen. Helt genialt! Jeg kunne trille begge to, slapp "syt" om vonde bein etc.. og hjem fra barnehagen er det deilig for 2 åringen å kunne sitte i en vogn, i stedet for å stå på ståbrett..

Jeg følte jeg kom meg mye mer rundt, vogna var pefekt til to tette. Når lillebaby vokste utav softbagen, brukte vi setet som det er, men man kan legge ryggen nesten helt flatt... anbefaler da at man kan regulere ryggene uavhengig av hverandre..

det eneste jeg savner med carena søskenvogn, er at det ikke er svingbart forhjul.. Det går fint, men hadde vært luksus å hatt det....

Jeg anbefaler deg å kjøpe, det er jo utrolig stas for den største å få sitte i samme vogn som baby! :-)

Carena vognen er ikke kostbar, kan få den under tusenlappen på finn.no..... pluss at den tar liten plass sammenlagt. Den har to separate handlekurver under, og tittehull i kalesjen.. Regntrekket er lunt og godt, de sitter virkelig godt i denne vognen.. :-) Og med tilbehør som kaffeholder på vognen, kan du nyte laaaange gode trilleturer på grusvei, der begge barna sitter trygt, lunt og godt.. :-)

Lykke til, det er stas med to!!

Vi får neeeesten to år mellom nummer to og tre og jeg skal definitivt ha søskenvogn. Ikke det at junior ikke går, men det er dette med trass, slitne bein og, for meg, trafikken! Er redd at lillemann kommer til å bykse ut i veien eller stikke dit han selv vil uten å vøre tjoret fast i vogna. Dessuten så jeg hvor vanskelig det var for storesøster å gi slipp på vogna da junior kom, og hun var tre.

En annen ting er at jeg tenker på både det med hvile og logistikk ved handleturer. Med begge to i vogna, går det faktisk an å ta en handletur med vettet i behold:-) Det er da verdt noe.

Og som det ble nevnt: Man kan plukke opp helt fine vogner for nesten ingenting på nettet.

Vi har nesten ikke brukt vogn til vår 1.5 årig gutt som fyller akkurat 2 år innen nestemannen kommer :) Vi har valgt å IKKE kjøpe søskenvogn fordi vi vet vi kommer til å bære minsten, også storebroren når han har behov for det. Jeg passer et annet 1-åring noen dager i uka, og synes det går helt supert å bære sønnen min på ryggen og trille hun andre i vogna si. Nå bærer vi på ryggen i enten vevdesjal, mei tai eller Boba og det kan man fint gjøre frem til de er 3-4 år. Men skjønner det kan være utenkelig for de som kun har båret i ubehagelig bæretøy som for eks. Baby Bjørn.

Hvis det er noe jeg må rekke, så tar jeg sønnen min på ryggen før vi går ut av huset slik vi kommer oss fort frem, ellers får han gå selv frem til han ikke vil, så slenger jeg han på ryggen.

Siden det er vinter nå og jeg vil ikke kunne bære sønnen hele sesongen, valgte vi å kjøpe en god vogn til han istedenfor (som kan seff brukes av minsten om vi trenger det). Bæretøyet vi har kan også brukes av begge barna, så vi vil kunne bytte på hvem vi bærer når vi vil. For meg så har det alltid vært mer praktisk å bære enn å bruke vogn, så vi satser absolutt på en løsning slik deres :) Happy Babywearing!!

Så gøy Crys79! Godt at det ikke er bare meg som tenker sjal og vogn fremfor søsken vogn! Jeg elsker sjalene våre! Har etterhvert fått oss en god samling (1 elastisk, 3 vevde og 1 mei tai.) Storebror synes ennå ikke særlig om å være på ryggen, så bærer han ennå frempå hvis det ikke brukes vogn, men snart er det slutt pga str. på magen. Får se hva det blir til da. Men mini skal bæres! Er såååååå deilig å ha hodet like under haken som jeg kan snuse og nusse på heletiden! Gleder meg til det igjen! Og nærheten er bare herlig! :) Kos deg med bæring du og! Vi går for det og kjøper heller vogn om behovet melder seg! :)

Hei bokormamma! Takk for rådene. Vi har endelig bestemt oss for å vente og se an behovet! Skjønner poengene dine men for oss forblir vognen storebror sin når mini kommer, så han mister ikke vognen sin på lenge han! Og vi såpass på landet at handleturer er en familieærfære. Vogn til stor og sjal til mini burde funke fint på egenhånd og enda bedre når vi er to om det! Men selvfølgelig... Om behovet melder seg, får vi ta og skaffe oss en da! :) Kos deg med søskenvogn så lenge! Vi følger kanskje etter med tiden... Og kanskje ikke! ;)

Annonse

Det er akkurat 2 år mellom guttene mine, og jeg trodde att søskenvogn -det bare måtte vi ha.... Meen, den har nesten ikke blitt brukt... Storebror ville helst gå selv, eller så syklet han på 3-hjul sykkel (hadde ett band fast på sykkelen ,så jeg kunne dra sykkelen om han fant ut han ville gå, eller om han ble sliten og bare ville sitte der litt uten å sykle selv). Jeg kjøpte søskenbrett når storebror var ca. 2,5 år, og det var veldig populært... :) Tror han følte seg litt ekstra stor når han fikk stå på brett...:P

Jeg ville prøvd ut den planen med sjal og vogn først tror jeg, også heller kjøpt vogn ettehvert hvis det blir nødvendig...:) Hos oss ble det iallefall til att vi solgte en nesten ubrukt søskenvogn ett år etter den ble kjøpt...

Nå kommer minstemann til å være ca. 2,5 år når babyen kommer, og nå skal vi bruke vogn+brett har jeg tenkt...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...