Gå til innhold

Nespresso kaffemaskin...??

mamma til tre prinsesserღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg nespresso kaffemaskin.

Er det noen som vet hva forskjellen er på Citiz & Milk D120 og Citiz & Milk C120?? De ser da ganske så like ut, også skjønner jeg ikke forskjellen når jeg leser om de...?? hjelp...! :)

Også lurer jeg på hvordan disse fungerer. Er det en melkebeholder som man heller melk i? Noen som kan forklare for meg?

:)

Fortsetter under...

Skrevet

Også en ting til... Hvilke kapsler bruker man om man skal lage latte f.eks. Og hva annet kan man lage?? Er ikke så glad i svart kaffe. :)

Skrevet

de lager bare svart kaffe, kapslene altså, latte får du ved å tilsette steamet melk!

Skrevet

Jeg anbefaler Zinzino kaffemaskin!

Helt sinnsyk god kaffe :-D

Skrevet

Jeg har Nespresso CUBE og er super fornøyd! For å lage latte , så bruker jeg Ristretto som en sort kapsel eller den lilla kapselen Arpeggio eller Cosi som er brun . Til jul, så bruker de å lansere julesmaker. I fjor var det "ginderbread" og "hazelnut" . Melkesteamer er griet å ha, når du vil lage Latte. Melkesteameren(Aeroccino) varmer og skummer melken, slik at den blir perfekt til å blade med espressoen:)

Skrevet

HVis du helst vil drikke kaffe latte eller cauppuccino anbefaler jeg dolce gusto sin. Da slipper du melkesøl, for du bruker melkekapsel. Og kapslene selges på rema. Med den kan man lage kakao og iskaffe og kaffe mocca også (men noe må bestilles på nett, og alt er ikke helt klart for salg enda, men den skal lage mye godt. De jeg kjenner som har nespresso kaffemaskin går vekk fra å bruke melke steamern for den søler og må vaskes og sånn. Jeg er ihvertfall fornøyd med dolce gusto sin:) billigere er den også, og brukervennlig. Nespresso sin må man justere og sånn. (innstillinger på mengde), var ikke noe for meg så bytta. Dessuten står det i bruksanvisninga at man må vente 5 min med å lage neste kopp dersom man lager over 250 ml, pga fare for overoppheting.

Men det var min mening da, Sikkert mange som er fornøyd med nespresso også:) De som er litt mer teknisk enn meg:)

Annonse

Skrevet

Hei der..!

Eneste forskjell på C og D er "tuten" der kaffen kommer ut på framsida, noe forskjell i utformingen, kun smak og behag :) Det er en egen melkebeholder som man heller melk i, denne kan du lage melkeskum og steamet melk i. Du kan også lage melkeskum uten å steame melka, f.eks. til iskaffe. Det går bare an å steame/skumme melk til en kopp om ganga.

Vi har en singel Citiz og kjøpte melkebeholder løs utenom senere, og jeg må si jeg er strålende fornøyd med vår Nespresso kaffemaskin..!! Jeg synes latten blir best med den gullbrune kapselen, tror den heter cosi. Funker også bra til mocca, da tar jeg oppi litt sjokoladesaus eller mørk sjokolade. Mmmmm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...