Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Noen som vet hvorfor? Det er jo en dyr panne. Jernia påstår det skal være sånn og at jeg har hatt dårlige billigpanner før som blir for fort varm. Skulle lage pytt i panne i dag og det tok en time, og selv da var det ikke brunfarge på det. På gammelpanna tok det ti-femten minutter og da var det helt gyllenbrunt. Og det på lavere varme. Nå er den på fullt. Venter skikkelig lenge før jeg putter maten i panna for at den skal være så varm som den kan bli. Hva gjør jeg feil?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Hva for slags ovn har du? Vi har induksjonstopp og det er ikke alle panner som blir varme på den.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Hvilken type er det? Jernpanne? Den tar sin tid.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Du må presisere hvilken komfyr du har, og hvilken panne det er. Er plata på komfyren også varm?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 SIkkert fordi du har kjøpt en panne til induksjonsovn og så har du ikke det. Men så treig er du vel ikke!? hehe
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Du kan fint bruke en panne til induksjon på en vanlig kokeplate/keramisk topp, men du kan ikke bruke en panne som ikke er magnetisk på en induksjonstopp.. hehe Aner ikke hvorfor panna di ikke blir varm, hørtes utrolig rart ut.. Hvilen type er det?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Er det sånn helstøpt titaniumpanne med håndtak du kan ta av om du skal ha den inn i ovnen?? I så fall har jegt og kjøpt sånn, og jeg elsker den. Selv om den bruker en god del tid på å bli varm i forhold til de tynne så steker den så gjevnt og fint og er veldig god å jobbe med! Jeg har induksjon da, så det går jo ikke så sent, omtrent som om jeg hadde vanlig komfyr, men kanskje de til vanlig er enda tregere?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Tipper du har induksjonsovn og har kjøpt enpanne som ikke fungerer på den..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Den er fra noe som heter InVite og har banlig metall under og sånn nonstick belegg oppi. Den er ganske så tung. Aner ikke om det er en sånn induksjonsplate. Mannen som kjøpte den og han kasta innpakninga og den gamle stekepanna før jeg fikk sett det. Vi har ikke induksjonskomfyr, såpass vet jeg. Denne panna steker jevnt og fint ja. Om man kan si steke. Den varmer maten i allefall. Saaaaaakte. Det går jo, men litt kjedelig å bruke så lang tid for å aldri få farge på maten.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Ja, du kan fint bruke induksjonskasseroller og stekepanner på vanlige komfyrer. Jeg er veldig fornøyd med mine invite-kasseroller med non-stick belegg. Men jeg ville dratt på Jernia og klaget, eller spurt hva som kan være årsaken.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Ok da er det sikkert ikke samme, for mine har ikke belegg i, de er helstøpt sånn at om de ripes så skaller det ikke av giftig belegg! men de er like tunge som støpejern.. Lykke til med matlagingen da! og om du irriterer deg grønn kan du jo alltids kjøpe en billistekepanne til mat som tar rask tid og bruke den andre til anledninger der du virkelig skal kose deg med kokkekunster!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #13 Skrevet 18. november 2010 Takk for svar alle sammen. Ja det blir vel til at jeg kjøper en billigpanne til hurtigmaten. Sikkert en super panne til mange ting, men noe vil man jo bare "svi" fort og gafle i seg også. hehe HI:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #14 Skrevet 18. november 2010 Jernpanne er fin når man skal steke biff og slikt. Vi kjøpte en dyr tefal stekepanne på jernia med non-stick belegg. Den sugde. Så vi kjøpte en billig en fra ikea som også hadde non-stick belegg. Beste stekepanna vi har hatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå