Gå til innhold

"Røsking" av jordmor FØR termin?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jm idag, og ymtet da litt frempå om hun foretrakk at slikt ble gjort på sykehuset av jm der eller om hun pleide gjøre slikt. Da sa hun at hun godt kunne røske litt på timen jeg har hos henne 9. desember!!! Dette er jo 4 dager ETTER termin! Har fått inntrykk av at flere av dere andre her inne har blitt både røsket i og målt åpning på lenge før termin...skuffa nå :(

Hvordan få sjekket modning/åpning? Vil ha fortgang! Vil vite mer! NÅ! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg tørr å anbefale noe fingre oppi der altså, hehehe..

Jordmor sjekket iallefall åpning og modning hos meg i uke 36+3, men det varierer fra jordmor til jordmor.

Jeg tar meg faen på at samboer startet fødsel altså, nøyaktig 37 uker på vei. Jordmor hadde i forveien konstantert 1cm åpning og moden.. så jeg var litt nysgerrig da noen dager etterpå siden jeg hadde hatt endel modningsrier. En halvtime etter han var oppi der med fingern satt vi hysteriske i bilen på tur til sykehuset :P

Skrevet

Jordmor sjekket meg 1 uke før termin med nr. 1 og 3-4uker før termin med nr. 2.... men dette fordi jeg var overbevist om at jeg hadde begynt å få åpning eller begynte å modnest...

og jeg hadde rett :)

Hun "røsket" da oppi der...

Skrevet

Det anbefales ikke å gjøre noe før termin. Og skal de røske må det være modent. Jeg ble røsket tre dager etter termin. Dagen før termin var jeg ikke moden nok. fødselen begynte samme dag=)

Om du er moden bør sjekkes av jordmor. Så da må du mase litt på henne om du vil bli sjekket før enn 9 desember.

Skrevet

Da kan jeg ihvertfall mase på henne 2. desember når neste kontroll er om at hun kan sjekke modenheten da ihvertfall ;) Dét er vel greit å gjøre selv om det er 3 dager før termin?? Eller kanskje jeg er heldig å ha født før det!?

Skrevet

Det skal ikke være noe problem å bli røska selv om man ikke er moden, ifølge legen jeg var hos på svangerskapspoliklinikken på St. Olav. Men er det helt umodent vil de ikke få til å gjøre noe oppi der uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...