mamman til 2 godjenter:) Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 jenta mi får den vanlige NAN nå og fått det siden fødsel. Hun er en stor gulper, det bare spruter ut etter hvert måltid og det virker som om hun får vondt når hun gulper så mye, så da lurer jeg på den NAN som fåes kjøpt på apoteket om den kan hjelpe på gulping? takker for svar:)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Den kan, men det kan de andre merkene også. Jenta mi sprut gulpet av småfolk. Men ikke av hipp og collett. Det finnes også en spesial melk du kan få kjøpt på apoteket, men husker ikke hva den heter.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 18. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2010 takk for svar:) har prøvd collett, men den fikk hun bare magevondt av og hylte i flere timer i strekk. får prøve noen av de andre og, for begynner å bli rimelig slitsomt med denne gulpinga, men kan jo hende hun bare er en gulpebaby.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 NAN ha1 (hypoallergen) er den fra apoteket. Den hjalp MYE på magen til gutten min, han hadde mye magevondter da han var mindre. Om den hjelper på gulping vet jeg ikke, men det er vel verdt et forsøk? NAN er ganske så sterkt for magen til mange. Fant dette på flaskeposten.no Morsmelkserstatning for barn med ømfintlige mager (NAN H.A.1) Denne typen MME er mindre allergen og lettere fordøyelig siden melkeproteinet er hydrolysert. Den kan gis fra fødselen av til barn som ikke ammes. NAN H.A.1 skal ikke brukes av barn som har fått påvist kumelkallergi. Morsmelkserstatning for barn som har fått påvist melkeallergi: For barn som har fått påvist, eller der det foreligger sterk mistanke om, melkeallergi anbefales bruk av melkeproteinfri MME. Av disse finnes det i hovedsak to typer. En der proteinene kommer fra hydrolysert (nedbrutt) kasein (som er melkeprotein) og en der proteinene hentes fra Soya. Morsmelkerstatning basert på hydrolysert kasein/myse (Nutramigen/Profylac) Disse MME'ene smaker særegent, men barn som får de over tid venner seg til smaken. Morsmelkserstatning basert på soya (ProSoBee) Bruk av denne typen MME kan føre til allergi mot soya – noe som vanskeliggjør et senere kosthold fordi soya finnes i så mange matvarer. Noen mener også at soya øker østrogenproduksjonen i menneskekroppen. Dette kan føre til sterilitet hos gutter/menn og derfor anbefaler de ikke å gi MME basert på soya til guttebabyer. Alternativet er MME basert på hydrolysert kasein (se avsnittet over). Her kan du lese en artikkel som er kritisk til MME basert på soya. Morsmelkserstatning for barn med Reflux (Enfamil): Denne typen MME inneholder spesialbehandlet risstivelse. Det gjør at den tykner når den kommer ned i magesekken, og i kontakt med det sure mageinnholdet. Den er derfor egnet for spedbarn som ikke ammes, men som får vanlig morsmelkerstatning, og som har problemer med gulping/refluks
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Enfamil kan kjøpes på apoteket. Men om de ikke har kan du be de bestille opp for deg. Denne skal visst være kjempebra mot gulping:)
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 18. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2010 tusen takk:) da skal jeg høre på apoteket i morgen, er sikkert svindyr, men hjelper det så spiller det ingen rolle.
maibaby2010 Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 http://www.meadjohnson.no/se/vare-produkter/enfamil-ar-lipil/
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Jeg har funnet ut at NAN HA1 ikke hjalp noe bedre enn Hipp sin..For meg var det bortkasta penger. Nå har jeg prøvd ut Collet og må si at denne liker jeg best til lille jenta mi. Gulper ikke så mye av den heller. Så av alle MME, så er Collet og Hipp best for min del. Og Enfamil hjelper med gulping også.
sillyfilly og Olivia Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Du kan også blande Nestargel i melka. Det er et "klumpemiddel" som gjør at melka tykner når den kommer nedi magesekken og dermed blir vanskeligere å "gulpe opp". Men det er godt mulig det også hjelper å bytte merke mme. Som regel så prøver jo å kroppen å kvitte seg med mat som den ikke "vil ha" når babyer gulper. Enten ved at det er for mye eller at kroppen ikke tåler den på en måte. Du må bare prøve deg frem Nan Ha1 er dyr ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå