Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg har stille lungebetennelse, og har gått med moderate til sterke plager i 4 uker. For 2 dager siden fikk jeg antibiotika - tredagerskur, så i morgen er min siste dag. Noen som har en anelse om når pillene kan begynne å virke ? Den siste uken før jeg fikk piller, gikk jeg med smerter i lungene/brystet, og moderate pustevansker, så nå er jeg utålmodig etter å bli frisk. Men smertene blir bare verre ! Får nesten litt panikk, for det er så ubehagelig og vanskelig å puste! Noen med erfaringer å dele ? :-)
Gjest ->>- Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Forverring etter to dager på antibiotika er grunn for nytt legebesøk. Legevakta i kveld om du skikkelig sliter med pusten, fastlegen i morgen om du får sove.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Skitt. Skitt. Og skitt. Sjefen får hetta hvis jeg ikke kommer på jobb på mandag. Og jeg får rett og slett litt hetta av dette trykket i brystet. Er du lege ? Aner du om det fins flere typer antibiotika man kan prøve ut for denne djevelskapen ?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 ja det er det...vet det fordi mannen min var innlagt med lungebetennelse (samt andre ting i fjor) og han måtte ta flere forskjellige kurer før de fant en som funket
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Vel jeg hadde urinveisinfeksjon og ble ikke bedre. Legen hadde heldigvis sendt inn prøven og da viste det seg at det som forårsaket UIV var resistent mot akkurat den antibiotikatypen jeg hadde fått. Så det kan jo være at du også må prøve en annen type før du blir frisk. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå