Gå til innhold

Har noen av dere tatt laseroperasjon på øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyd?

Og hvor lang tid tok det før dere så skikkelig?

Har tenkt å gjøre det selv...gleeeder meg til å få vekk disse linsene:/

Skrevet

Min bestemor har. Neppe helt sammenlignbart da eldre mennesker (60) bruker lengre tid på å bli bra. Hun er ellers ung og sprek da, og ikke en typisk gammel dame. Hun sa det var utrolig mye bedre enn forventet, og etter et par uker med øyedråper og uklart syn så bedret det seg veldig. Så ble det gradvis bedre dag for dag. :)

Skrevet

Jeg har gjort det, jeg hadde ca minus fem på begge øyne, dvs 100% avhengig av linser/briller. Nå har jeg godt nok syn til å bli pilot. :) Jeg er superfornøyd, de beste 26 000 jeg har brukt i hele mitt liv.

Allerede dagen etter operasjonen så jeg bedre enn jeg hadde gjort på det jeg kunne huske. I begynnelsen (fram til kontrollen neste dag + om natta den første uka) går man med noen slags plastdeksel over øynene for å beskytte dem, de slører synet litt.

Tror det er veldig få som angrer laseroperasjon...

Skrevet

Jeg har gjort det i 2 omganger. Tok først en lasik-operasjon. De fiksa først høyre øye og så skjærte de feil på venstre øye og skar tvers over hornhinna... Kunne dermed ikke operere og ble sendt hjem med bare et operert øye, noe skikkelig dritt kan jeg love deg! Med en lasik ser du fint dagen etterpå.

Måtte så vente 3 måneder til hornhinna i venstre øye var grodd før ny operasjon. Siden hornhinna da var skada måtte jeg ta en lasek-operasjon av dette øyet. Brukte da en uke før jeg var ok igjen.

Lasik er mest vanlig siden man blir frisk igjen så fort, lasek er mer uvanlig fordi det tar så lang tid å bli bra etterpå.

Skrevet

jeg har operert høyre øye 5 ganger, 4 med lasik og 1 med lasek.

og jeg har opereret venstre øye 6 ganger med lasik.

jeg gikk fra minus 5,25 på begge øynene til pluss 0,5 på høyre øye og minus 0,75 på venstre. dette blir da en differanse på over 1., noe som ikke ble ansett på som velykket før legen gav meg opp. da pluteslig hadde ikke differansen på øynene noe å si.

dette gjorde jeg hos MEMIRA i kristiansand. jeg har brukt 6 år på å nå dette resultatet, pga at du kan ikke bare operere hver måned. øynene trenger tid på å heles og leges mellom hver operasjon.

men jeg ser tross alt bedre enn før jeg begynte. foreløbig. jeg fikk også beskjed om at jeg kom til å trenge briller igjen. har ikke fått noen penger tilbake. MEMIRA har ikke ført journal på meg. for den har jeg bedt om å få utskrift fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...