Gå til innhold

Kaver og veiver med armer og bein når han ligger - 3 uker gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har min 3 uker gamle sønn begynt å kave så fælt, han virker så urolig og det er veldig vanskelig for oss å få sove - vanskelig for ham fordi han ligger og kaver, og for oss fordi han holder oss våkne med lyder og ved å være urolig. Han har den siste halvannen uken eller så stort sett sovet i sin egen seng, som er en sprinkelseng hvor vi har tatt bort den ene siden og bundet den fast til vår seng, og han ligger på en ammemadrass på den. Han rullet sammen håndklær som ligger på siden på madrassen, sånn at han føler seg "pakket inn". Dette har funket fint til nå, men nå ser ingenting ut til å hjelpe, og jeg har gått tilbake til å ha ham sovende på brystet mitt. Men selv om det er koselig, så får jeg litt noia av det, er redd for at han skal skli av, bli for varm (som helsesøster sa var det "farligste" ved at han sov slik) e.l.

Er det andre som har opplevd det samme, og som har noen tips som kan hjelpe? eller er dette noe som vil forsvinne av seg selv etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje det hjelper å pakke han litt stramt inn i et helseteppe også sokker på hendene hjalp hos oss.fordi han ikke klarer å kontrollere disse bevegelse enda er det ofte at de holder seg selv våken pga dette.Min sønn "slo" og klorde seg selv stakkar,men med sokker ble det mye bedre og pakket inn i en helseteppe hjalp for osslykke til.

Skrevet

jeg underskriver hun i forige innlegg.

Tenkte med en gang, du må pakke han godt inn i teppet, inkl armene :-)

Tror det vil hjelpe og roe han ned.

Skrevet

Pakke stramt inn i teppe, som en pølse i lompe (reiving), hjelper vanligvis bra ja=) De liker jo å ha det litt trangt, akkurat som i magen, så gjerne pakk henne inn litt stramt så hun ikke klarer å komme seg løs med en gang. Veldig vanlig praksis å gjøre dette på spedbarn rundt om i verden, men mindre vanlig her til lands av en eller annen grunn. Jeg merker også at jenta mi roer seg av dette, og gjør hun ikke det, er det gjerne fordi hun har en rap som må opp, eller fordi hun ønsker nærhet/ kos.

Skrevet

hei du. min baby er like gammel som din og sliter med akkurat det samme i tillegg til at han har kolikk. men å pakke han inn er veldig godt råd;) men sjeldent jg har hjerte til å pakke han skikkelig inn og da bruker jg gjerne litt flere tepper rundt;) ikke barebare det her, kjenner selv at nattesøvnen har jg sagt opp;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...