Gå til innhold

Emmaljunga eller Simo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har simo kombi til vår på snart to år har vært en super vogn som jeg planlegger å bruke på neste unge også. Kan absolutt anbefall simo vogn:) Anbefaller å dra i butikken å prøve hva du liker best. Jeg syntes det var veldig kjekt å kunne ta ut bagen babyen sov i og ta med barnet inn stua mens jeg lot vognen stå igjen på trappa eller i gangen. Vi brukte også bagen til å sove om natt de første måndene opp i senga hennes fordi hun følte seg tryggere med noe "tett" rundt seg (hun sov rett og slett bedre).

Jeg syns simo har FOR gode dempere..

Har emmaljunga edge nå som jeg skal bruke, super fornøyd med den både med comfort og design.. Bagen på emmaljunga har vugge effekt, veldig kjekt å kunne vippe den når ungen ligger i bagen på stuegulvet eller noe :P Anbefaler på det strekeste :P

Smak og bahag sak det der, ta deg en prøverunde på butikkene å test ut ;)

Jeg har ingen av disse, fordi jeg syns begge er for store. Men to venninner/naboer har hver sin. Jeg har trillet begge to forholdsvis mye. Emmaljunga Edge Duo med det største/dyreste understellet har MYE bedre trilleegenskaper enn Simo. I tillegg er den ikke så tung som Simo. Men den er vel noe dyrere tror jeg...

Venninna mi som har Emmaljungaen har også håndtak på bagen, som gjør at det går greit å få med bare bagen inn hvis man skal noe sted.

Personlig syns jeg Emmaljunga er penere å se på også, men det er jo en smakssak.

Annonse

Har en emmaljunga city cross (bagen er faktisk bare 4cm kortere enn edge'n sin). Er kjempe fornøyd! Synes det er supert at vogna ikke er så stor! Lett å trille :-)

Har også en simo duo vogn som barnehage vogn, synes som noen andre sier at den har litt for god fjerning. Men for min lange 2,5åring er det den beste sovevogna i barnehagen, men orker sjelden å ta med vogna hjem for den er TUNG å få opp bakkene (men det kan være at den er blitt utslitt?),

Vi har Emmaljunga city cross, og er kjempe fornøyd:)) Den er lett, praktisk å ta inn og ut av bilen og kjempe fin:)) Jeg har anbefalt den til mange venner og alle er kjempe fornøyde! Det er iallefall et godt kjøp:) Den ble forresten best i test 09:)

Annonse

Kjøpte Emmaljunga Edge Duo i fjor da vi ventet nr. 5 og er KJEMPEFORNØYD! :-)

Vogna har stor og romslig bagdel, brukte bagen med pose helt til lillegutt ikke var så intressert i å bare ligge lenger.

Lett og god å trille og slettes ikke så tung som den kanskje kan virke ved første inntrykk.

Mange finesser bl.a innebygd myggnetting, vuggefunksjon på bagen.....

Men vi valgte vogna først og fremst for at den hadde stor og god bag og var lett å trille.

Har hatt Brio før og da vokste barna ut av bagen etter bare 3 - 4 mnd da var den for liten med pose....

Simo Duo har bag man setter rett på understellet. Og separat sportsdel man setter på når man bytter ut bagen. Man bruker samme kalesjen på både bagen og sportsdelen.

Simo kombi har bag man setter inn i sportsdelen.

Bagen på duo er litt større enn bagen på kombi.

Her er bilde av Duo: http://simo.no/SIMO08/Vogner/Modellene/product04.htm

Og her er bilde av kombi: http://simo.no/SIMO08/Vogner/Modellene/product02.htm

Og som kommentar til det med bærehåndtak på Simo Duo. Det har den. Men det er jo en stor bag, så ikke så lett å bære med seg. Der er kombi bedre.

jeg kjøpte simo kombi vogn til eldste da jeg var gravid med han,har vært veldig fornøyd og har brukt den til nr 2 også og skal bruke den nå,den er bare så fin å praktisk <3 ville ikke byttet den ut med noen andre vogner,fikk søsteren min også til å kjøpe simo kombi når hun fikk barn og hun er også strålende fornøyd=) ei venninde av meg kjøpte emmaljunga vogn men hadde den kun i en måned da hun syns bagen var så åpen og stor,så hun solgte den og kjøpte lik min =)

til dattera mi lånte eg en bagvogn, og kjøpte selv sportsvogn.

d var en emmaljunga, og den likte eg ikke, fordi den var så lav. fikk vondt i ryggen av å trille den dersom eg gikk med litt for høye sko.

har selv kikket på en simo duo denne gangen.

mange sier de er store og tunge og tar mye plass i bilen.

men nå er d ikke så ofte vi er ute på langturer med bil, og må ha mye bagasje i tillegg.

liker godt at vognen er romslig.

synes bagen i kombivogner virker så liten og smal., og har fra andre hørt at den oxo fort blir for liten til lille nurket.

Den ble kåret til best i test i foreldre og barn, så det er vel tv2 hjelper deg det da:)) Det er en super vogn som du garantert blir fornøyd med. Vår vogn er ifra 07 og vi har ikke hatt et eneste problem med den, hare stor fornøyde:))))) Vi venter tvillinger nå og det er trist at den vogna ikke finnes med store hjul til tvilling, for da hadde valget vært enkelt! Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...