Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har et barn på 3 år og prøver på nr 2. Dette gjort siden sist sommer mer el mindre.

Samboer har ved tidligere forhold vært gravid to ganger, han er 39 år.

Jeg har vært hos fastlege nå og hun sa at begge måtte utredes, men samboer sier at alt er i orden hos seg siden han har klart å gjøre noen gravid 3 ganger så han "skjønner" ikke el vil ikke skjønne at han skal ta noen test.

jeg har regelemssig mens men i høst uteble mensen i 8 uker pga forinket eggløsning, var hos gyn og da var det to store eggposer, den ene på 4 cm. Vi brukte ca 6 mnd på datteren våres og jeg ble gravid når jeg trodde jeg ikke kunne ha blitt det.

Gyn sa at den største grunnen til at jeg skal bli gravid igjen er at vi har blitt gravide før på den vanligere måten. Fikk oxo resept på pergotime som jeg prøvde nå men har nå fått mensen. Hun skrev resept for 6 mnd forbruk, men så at jeg ikke ville trenge alle gangene for jeg ville bli gravid lenge før det. Har nå bestilt ny time for å høre hva jeg skal gjøre.

Spm mitt til dere el råd fra dere er : syns dere at jeg skal presse samboer for å få han til å ta testen el skal jeg se det ann litt til????

Han mener at gravidtet ikke kommer på komando og dette styrer naturen.... bla bla. Jeg merker selv at jeg tenker veldig mye på gravivtet og ønsker så sårt et søsken på datteren vår.....

klem

Fortsetter under...

Menn, det er ikke alltid lett å forstå seg på dem. Kan anbefalle litt kvinnelist, dvs ikke mas. Tror ikke vi helt forstår hvor sårt dette punktet er for menn. Det føles som en degradering når en man må be om hjelp og strider mot deres natur. Min sambo hadde heller ikke lyst til å ta en prøve men som han sa når jeg la frem rekvisasjonen fra gynekologen til en sædprøve "må jeg så må jeg". Han fikk rekvisasjonen og jeg lot det være opp til han å bestille time til prøvetaking.

Analysen ble foretatt og etter det prøvde jeg å prate med han om testen og testresultatet men det skjønte jeg ut fra kroppspråket han ikke var særlig interresert ut. Da lot jeg den saken ligge for menn er ikke like interresert i å prate om alt.

For å lage barn trenger mann to parter som er villige til å ofre noe for å oppnå noe større. Selv om han er motvillig vil det ikke hjelpe å mase, det vik gjøre det værre. Ta tiden til hjelp og la han ta initiativet til sædanalysen.

Til orientering kan sædens kvalitet variere fra prøve til prøve. At han har vært opphav til graviditet tidligere har ingenting å si for deres situasjon nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...