Gå til innhold

Din historie om el-testing, symptomer, og magefølelse :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om andre vil meddele sine historier rundt dette med el-testing, sin første pp, el-symptomer osv. Er så usikker på meg selv akkurat nå..

Jeg testet etter EL fra cd 10. Første dag i siste mens var 29 oktober. fikk da gradvis sterkere tester fram til cd 16. Hadde en "topp" da, med sterk el-test, men ikke hva man kan kalle tydelig positiv. Etter denne dagen har de blitt svakere igjen, men har de siste dagene holdt seg noenlunde like, men ikke blitt så svake som testene før cd 16.

Jeg har hatt smerter i undelivet siden cd 12, og disse holder fortsatt på. Begge sider, midt foran, og stråler til og med ned i lårene enkelte gange, slik at det kjennes ut som jeger støl etter trening. Ikke hatt noe el-slim som jeg har oppdaget ihvertfall, men mye hvit utflod de siste 5 dagene.. Skjønner ikke hva som skjer jeg. :P Vil tro at jeg ikke ville hatt smerter i det hele tatt, derom kroppen ikke gjør forsøk på å slippe egg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første pp begynte jeg også å teste på dag 10. Mine tester ble også sterkere og sterkere for hver dag, og nådde tilslutt toppen, hvor den ble liggende i 3 dager før den sank (og jeg sluttet å teste).

EL-slim får jeg som regel samme dag som første positive test, og varer i varierende mengde i et par dager.

Andre el symptomer jeg har er "vondt" i korsryggen, røsking i eggstokker, mener jeg kan kjenne når egget slipper/har sluppet.

Murringer og en stølhet i magen er også noe jeg har fra EL til IKM.

Det er litt vanskelig å tolke din syklus og el, siden jeg ikke er deg, men jeg ville regnet med at den toppen du nådde før det sank var positiv el. Styrken på streken kommer gjerne an på når på dagen du tok testen, og hvor lenge siden du hadde tømt blæren på forhånd.

LH hormonet kommer i "skurer", og er dermed ikke konstant, så dette kan gi misvisende resultater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...