Klar som et egg! Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Endelig skulle jeg igang med 3. IVF-forsøk, etter å ha ventet 3 mnd etter MA i august. Jeg tok Gonal-F, vanlig dose, men responderte ikke nok, og etter 1. scanning ble dosen økt. Og det satte virkelig fart i sakene! Da jeg ble scannet på dag 16 i syklusen, hadde jeg 10-15 follikler på hver side, alle på 17 og 18 mm. Gynekologen sa jeg var lett overstimulert, men at han mente jeg fint kunne gjennomføre forsøket. (han har mange års erfaring med IVF fra Ullevaal) Det var ikke CFC enige i! De sa at jeg ikke kunne reise, at det var for farlig med opp mot 25 follikler, at jeg kunne bli alvorlig syk, og at forsøket måtte avlyses. Jeg ble så lei meg at jeg var på gråten. 15000 i medisiner, tid og eneri, alt til ingen nytte. Heldigvis var jeg fortsatt hos gynekologen, og jeg spurte om å få komme inn på kontoret hans igjen. Han mente CFC var konservative, og at de iallefall kunne tatt eggene ut for å befrukte og fryse dem. Han ringte dem, fortalte om sin erfaring, og spurte om de ikke kunne "høste" eggene. Heldigvis gikk Sven Lindenberg med på det, og igår var jeg nede og tok ut 19 egg. Da burde jeg ha litt å gå på Skal sette inn i neste syklus, jeg er såklart skuffet over å måtte vente en mnd til, men det vikigste er jo at ikke eggene mine gikk til spille. Er spent på å ringe dem på fredag og høre hvor mange som egnet seg til frysing.
Stjernemagnolia Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 For en thriller du har vært igjennom! Skjønner godt du var fortvilet om alt skulle være til ingen nytte. Godt det endte godt og ble uttak av 19 egg, wow! Nå ligger de trygt forvart i vameskapet og venter på befruktning. Håper det ligger mange gode gulleegg der som kan fryses og brukes til innsett. Med 19 har du kjempegode sjanser!
Gjest Pippi9 Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 oj-oj-oj jammen bra du fikk uttak!! Sikkert lurt å legge de i frysern og heller vente en syklus til kroppen er i topp-form til å ta de i mot :-) Spennende å høre hvor mange eskimoer du får. Hvor mye ble hormondosen din økt? Jeg er forresten i gang med fryseforsøk nå, og det er mye mer avslappende opplegg enn ferskforsøk. Bare litt østrogenpiller og scanning av slimhinna før innsett.
Klar som et egg! Skrevet 18. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2010 Såvidt jeg forsto, er det sånn at når man har eggløsning, stiger HCG-nivået, og når man har så mange folllikler blir det enorm stigning. Hvis man i tillegg blir gravid, produserer fosteret også HCG, og da kan nivået bli så høyt at ovariene svulmer opp og man må fjerne fosteret. Og det er jo det siste man ønsker! Dosen ble økt fra 225 til 300. Lykke til med fryseforsøket! Jeg hadde også fryseforsøk den ene gangen jeg ble gravid, og det var jo bare en lek;) Så da satser jeg på en avslappene liten førjulstur til København i desember:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå