Gå til innhold

Lønn ved sykemelding.. Noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger såårt hjelp! Jeg har snakket med Nav og lest på nettet, men for å være helt ærlig- så skjønner jeg ikke bæret :/

Her er saken :

Jeg har vert 100% sykemeldt denne måneden, og nå begynner jeg igjen i jobb, 50.

Jeg har forstått det slik at arbeidsgiver bare betaler de 16 første dagene av sykemeldingen.

Så da tok jeg en tlf til nav, for å høre om jeg fikk lønn fra de.

Men- da sa de at jeg måtte levere inn sykemelding til dem, og noe lønnsgreier fra jobben.

Er dette vanlig? Har ikke hørt om noen som har måtte gjøre dette før :/

Og selfølgelig finner jeg ikke igjen del 3 av sykemeldingen, etter jeg netopp flyttet.

Går det ann å be legen skrive ut kopi av del 3 av sykemeldingen, og når vil jeg eventuellt få lønn fra Nav? Blir det halv skatt på den?

Huff er så redd for at jeg står uten lønn i desember :(

Fortsetter under...

Hei du:)

jeg har vært sykemeldt siden uke 5 i sv.skapet å blir det resten av tiden.

Det er arbeidsgivers oppgave å sende inn alle papirer som nav trenger,å nav skal betale akkurat det samme som du får til vanlig,også i desember å med halv skatt=) men legen kan jo skrive ut del 3 igjen om du trenger det.

Men arbeidsgiver er de som skal sende sykemelding videre til nav pluss dine inntektsopplysninger. Så var jeg deg ville jeg snakket med arbeidsgiver så de gjør d så fort så mulig for kan gå litt tid før nav får alt registrert:) håper du forsto litt mere,viss ik er det bare å spørre=)

lykke til=)

Er du sikker på at du ikke får lønn av arbeidsgiver etter 16 dager?

Vanligvis er det sånn at arbeidsgiver betaler hele veien nemlig, men at de får penger igjen fra NAV etterpå. Men hvis du er gravid så kan i tillegg arbeidsgiver søke om å få tilbake fra første dag du er sykemeldt.

Snakk med arbeidsgiver du. Og det er jo som regel sånn at de ordner med alle papirer til NAV.

I forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 20 og ut til permisjonen. Jeg merka ingen praktisk forskjell mtp penger, jeg fikk lønna mi fra samme sted hele tida.

Tusen takk for svar dere!!

Ble helt nervevrak her :P

Da skal jeg snakke med arbeidsgiver med en gang. Jobber for utenlandsk bedrift, så er ikke alltid de er helt oppdatert på lover og regler :/

Jeg var sykmeldt fra uke 12 til 19 ,og jeg fikk beskjed av legen om å levere den ene delen av sykemeldingen til Nav, en til arbeidsgiver og beholde en selv. Regnskapsføreren på jobb ordnet og sendte inn alle nødvendige papir (inntekt -og skatteopplysninger osv.)...

Men, jeg fikk faktisk ikke penger fra Nav før 3 uker etter jeg hadde begynt å jobbe igjen... De på Nav sa behandlingstiden skulle være ca 2 uker, meeen... stemmer nok ikke alltid...

Hei, er selv arbeidsgiver (og sykmeldt). Noen arbeidsgivere forskuddterer lønn og andre ikke, det må du spørre din arbeidsgiver om. Øverst i høyre hjørne på hver del av sykemeldingen står det hvem som skal ha hvilken del. Den enne skal da sendes NAV hvis ikke arbeidsgiver forskuddterer lønn, husk å fylle ut egenerklæringsdelen. Arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger til NAV. Arbeidsgiver kan også søke om å få dekket arbeidgiverperioden og eventuelle kommende egenmeldinger dette skjemaet tror jeg du må fyllle ut deler av og signere.

Behandlingstiden hos NAV er svært lang for tiden, skamelig spør du meg! Har hørt folk har vært uten penger i måneder så send papirene så fort som mulig! Jeg ble sykmeldt i sept. og har ennå ikke fått penger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...