Gå til innhold

Bonusbarn hvorfor kan dere ikke kalle de Bonusbarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det formelt korrekte er stebarn. Bonus er kanskje for positivt for noen?

Skrevet

Fordi det er mange her inne som intenst misliker stebarna sine og ikke forstår at når man involverer seg med noen som har barn fra før, må man godkjenne og elske hele pakka.

Skrevet

Det er ikke et Bonus for meg å ha stebarn. Kaller de faktisk ikke stebarn en gang. De er barna til min samboer. Enkelt og greit.

Skrevet

De er ikke en Bonus for meg. Hadde de sett på meg som en Bonusmor, kunne jeg ha sett på de som Bonusbarn. Men sånn er det dessverre ikke her.

Annonse

Skrevet

Bonus er jo noe man kaller noe man "tjener" på å ha, eller på å ha fått. Stebarnet mitt gir meg ingenting. Bare masse frustrasjon.

Skrevet

Uansett barn er barn og de er en bonus, og om du ikke klarer å akseptere barna til samboeren din eller mannen du er gift med burde du ikke vært i det forholdet.

Skrevet

Lånebarn? Rentebarn? Lånerentebarn?

Sorry, gi dem et navn og la de løpe sier nå jeg. Forholdet mellom "ikke bioforelder" og "ikke biobarn" er egentlig totalt uavhengig av hva man KALLER forholdet mellom partene.

Skrevet

stebarna bor ikke her sammen med oss. Hadde de bodd hos oss, og vært en ordentlig del av familien ville de nok blitt en Bonus. Men de er her bare annenhver helg og to timer hver onsdag :) Blir ikke ordentlig bonus av det

Skrevet

(Bokmålsordboka

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'bonusbarn' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka. )

Ordet bonusbarn eksisterer ikke, det er et nytt tillaga ord, som ikke passer særlig godt for veldig mange. Så da blir det til at vi bruker ordet stebarn, ettersom det faktisk dekker de barna han har fra før.

(ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

stebarn stebarn (av *ste-)

barn som en ektefelle har fra tidligere ekteskap el. utenfor ekteskap )

Skrevet

Besøksbarn ville passet bedre. De besøker oss annenhver helg, og av og til innimellom.

Skrevet

Fordi at det ikke er et ord?

Bonusbarn..

Sønnen til samboeren min sier jeg. Det er akkurat det han er!

Annonse

Skrevet

Samme her. Det er ingen bonus for meg å ha stebarn. I en ideel verden hadde jeg ikke hatt stebarn. Gir meg ingenting annet enn frustrasjon og inngripen av utenforstående (moren) i vårt liv.

Skrevet

Hvorfor må man pakke det inn i ett annet "finere" ord?

Man mener det samme.

Blir som å klage på at folk kaller barna sine "ungene".

"Hvorfor må de bruke et så lite fint ord? Kan de ikke bare si barna?"

Same shit hva man kaller folk vel.

Jeg bruker det fordi det er et ord alle forstår. Evt sier jeg datteren til samboeren min.

Hva jeg kaller henne har ingenting å si for forholdet vårt, som for øvrig er godt, selv om jeg aldri vil ha mors-følelser ovenfor henne.

Skrevet

Her går det i barna til samboer... Bruker verken stebarn eller bonusbarn.

Skrevet

jeg har alltid kalt det stebarn/far/mor/søsken, hatt stefar selv i 25 år og aldri tenkt noe på at det burde hete noe annet...har ei stesøster og, uten at det blir noe negativt i mine ører...det bare er det det er!

Skrevet

Fordi bonusbarn er et dustete ord noen har funnet på for å pynte på sin egen samvittighet.

Prøv å spør et barn om de synes det er bonus med en ekstra mor eller far, nei, de vil heller bare ha en av hver å bo sammen med dem begge.

Forøvrig er ikke stefar/stemor/stebarn negative ord for meg, men ord som beskriver hvordan ting er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...