Gå til innhold

Kuldekrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker meg ut for å kjøpe kuldekrem til babyen i morgen. Det er -8 grader her nå og han sitter i vognen.

Hvilken bruker dere og evt anbefaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A-creme fra apoteket:) men finnes flere andre gode alternativer. Bare husk å ligg unna de som inneholder en del vann (feks vaselin) da de bare vil medføre større hudproblemer enn ingen krem (vann utvider seg jo i kulde og kan medføre sprekker i huden).

Skrevet

Jeg har A-creme, men kikket nettopp på etiketten. Den inneholder jo vann, står først på listen...

Om du mener den brune krukken da.

Skrevet

Vi har Ceridal, den er uten vann og funker greit synes jeg.

Skrevet

A krem inneholder vann ja og skal smøres på 30 min før man skal ut i kulda. Ceridal syns jeg er fettete og vanskelig å smøre ut.

Vi har Seba Med Kuldekrem og den er jeg storfornøyd med:) kjøpt på Vitus apotek:)

Skrevet

Poenget med kuldekrem er å forhindre fordamping av fukt fra huden når lufta er kald og tørr ute, og dermed forhindre at huden blir tørr. Jo mer fett, jo bedre effekt. Helst bruker man en ren fettbase, som ikke inneholder vann, slik som Ceridal, eller en av de kremene hos heter kuldekrem. Vaselin er også en ren fettbase og inneholder IKKE vann. Ulempen men disse rene fettkremene er at de er fete (selvfølgelig) og trege å smøre ut. Mange bruker derfor kremer med litt vann, men da er det viktig å smøre på kremen minst 30 min før en går ut slik at vannet i kremen rekker å fordampe av. Jeg anbefaler deg å spørre på apoteket :)

Skrevet

vi har prøvd ceridal og en som heter kuldekrem. er fornøyd med de.

bare ikke velg en krem med vann i. og du bør smøre den i ansiktet 20 minutter før dere går ut så den får trekt seg litt inn i huden og..

Skrevet

Vil virkelig anbefale deg å gå inn på siden: norvis.no. Der har de en kjempegod kuldesalve som ikke inneholder vann eller uheldige tilsetningsstoffer. Den er drøy i bruk og veldig lett å smøre ut. Anbefales virkelig, produktene der inne er kjempegode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...