Gå til innhold

Bleiekrig og Bleieavtaler

Anbefalte innlegg

Er det flere som hamstrer bleier? Lillegutt kommer ikke før mars, men bleiene (særlig Libero) er jo ekstremt rimelige nå for tiden. Har også hørt at dette kan endres over nyttår. Jeg er førstegangsfødende og vet ikke hvor mye bleier som kan bli brukt...i såfall hvor mye hamstrer dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142575234-bleiekrig-og-bleieavtaler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamstrer ikke noe særlig nei. Har jo en som bruker bleier fra før, og kjøper kun ved behov.

Kan hende jeg kjøper noen pakker i de minste størrelsene for å ha til den nye babyen, men noe storhandling blir det nok ikke. Foretrekker Pampers jeg da. Og en pakke i de minste størrelsene koster jo ikke allverden til vanlig.

De øker jo litt i pris når størrelsene blir større, men da minker gjerne antallet bleier man bruker pr dag også.

De minste bleiene (1 og 2) koster jo veldig lite. Str 3 brukte vi nesten ikke, gikk rett på 4. Og str 4 og 5 har vi brukt leeenge. Så skal man hamstre liberobleier skal det vel litt itl å kjøpe for mye av de størrelsene.

Har en ettåring, og har nok med å kjøpe bleier til ham, men det kan nok være en ide å hamstre litt ja...

Har ikke termin før i mai, men har også begynt å hamstre. Bleiene koster jo bare en fjerdedel av prisen ut året, så det er mye penger å spare! Er også litt usikker på hvor mye som trengs, men kjøper ivertfall inn en del, i litt forskjellige størrelser :-)

Med nyfødt kan du regne med 8-12 skift om dagen/natten. Når du kommer opp i 6-12mnd blir det rundt 6-8. Gutten vår på 18 mnd skiftes rundt 4-6 ganger om dagen. Vi bruker tøybleier og libero på ferie. Pampers reagerte han på og de lakk innmari mye! Mest fornøyd med tøybleiene da - MYE penger å spare der! Men nå var det ikke det du lurte på. Hamstre i vei mens det er billig vil jeg si om du skal kjøpe! Det blir MANGE bleier til et bleiebarn!!! Og enig med at str 4 får mann brukt lenge etterhvert! :) (For vår del har det blitt str 4 siden Jan-feb 2010 på de feriene vi har vært på, og ser ut til at det vil kunne passe hvertfall til neste Jan-feb om ikke lenger!)

Jeg har nok hamstret i meste laget ;) Jeg har fyllt hele kjelleren til svigers med bleier. Vi har handlet til nesten hele bleieperioden, og regnet ut ca hva vi trenger av de forskjellige størelsene. Vi har handlet mye Coop og en del papmpers og libero trusebleier.

Legger ut link til en diskusjon jeg hadde for et par uker siden (:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/142523362

Jeg kan legge til at jeg har planer om å handle til litt i de største størelsene, men til nå har vi kun brukt 600kr og som sagt har vi nesten dekt hele bleieperioden. Når en pakke store størrelser selges til normalpris ligger libero på rundt 60kr, så du får ikke flere en TI pakker om du kjøper til fullpris for 600!!

God hamstring ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...