Gå til innhold

enda en som blør, men alt i orden likevel :-)

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg har snoket rundt på denne siden uten å fått registrert meg før nå. Er i uke 6+1 (fikk jeg vite i dag). Andre gang jeg er gravid, første gang var for 7 år siden, endte i spontanabort. Har i mellomtiden ikke prøvd å bli gravid, men nå er jeg altså her igjen.

Forrige fredag trodde jeg at jeg var 7+3, og til da hadde alt vært i orden, gravid i 1.pp. Plutselig oppdaget jeg brun utflod på kvelden, bare veldig lite. Dagen etter ekstremt sterke mensenliknende smerter, varte i flere timer, så kom det blødning på kvelden. Friskt blod, med koagler. Jeg var ikke i tvil om at dette var en SA. Dro til sykehuset dagen etter, bare for å få dette bekreftet egentlig, men jammenmeg var det et bankende hjerte og en intakt fostersekk! Samme kveld, da jeg kom hjem, blødde jeg igjen, denne gang mer enn dagen før, så på ny ble jeg sikker på å abortere. Men, i dag var jeg på UL igjen, og det ble funnet en embryo med fremdeles bankende hjerte, som har vokst siden sist. Alt i orden. Gynekologen kunne ikke si hvorfor jeg har blødd, men det kan ha vært fordi embryoet har festet seg relativt langt nede, og at det var en slags "lekkasje" i det som skal bli placenta.

Merkelige greier! Får ikke ha sex på noen uker, ellers kan jeg leve som normalt.

Noen som har opplevd liknende?!

Grunnen til at jeg skriver dette er for å berolige de som blør.Ser det er mange som blør her, så det er nok et tema som opptar en del gravide. Men altså: friskt blod med koagler OG sterke magesmerter trenger ikke å bety at man mister!

Jeg vet ikke når jeg hadde el, så det er vel ikke så uvanlig at fosteret får en annen alder på ul enn man hadde regnet ut etter kalkulatoren?

Lykke til alle her inne :-)

Fortsetter under...

Så fint at alt er bra med den lille ! :-)

Det er ikke uvanlig at fosteret får en annen alder på ul enn den en regner ut på kalkulatoren nei, det spør sakkurat når i syklusen en har el, og det er forskjellig fra person til person. Itillegg spørs det hvor lang tid det befruktede egget bruker på å grave seg godt ned.

:-)

Så bra da, dette var hyggelig lesning for oss som sliter med blødning.

Hos meg har blødningen stoppet men det kommer en bruntone på dopapiret når jeg tørker meg. Har ennå litt mensmurringer men ikke sterke smerter så satser på at alt er i orden med spiren. holder meg helt i ro som legen anbefaler.

Hei!

Så godt å høre at alt er bra med den lille!! Har selv hatt brunlig utflod i 1 og en halv uke nå, vi fikk beskjed om at vi mistet av en lege, men de tok feil da vi så hjertet slo dagen etter vi var på legevakta...har vært urolig siden pga det og syns derfor det er utrolig godt å høre at det er flere som har det som meg uten å ha mistet :)

Takk for at du forteller om dette!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...