sweety72 Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Dattera mi er på 6 måneder, veier 7,5. Jeg har tenkt å hamstre libero bleier for henne for en periode fra nytt året ( da fyller hun 8 måneder og begynner med 9ende måned) siden det er tilbud på libero bleier kun ut året. Akkurat nå bruker hun bleie nr 3. Jeg brukte up and gå nr. 4 på henne, det passet fin, men hun fikk merke fra strikken til bleien. Har noen av dere erfaring om hvilken størrelse bør jeg kjøpe for en baby på 8 måneder til 20 måneder. Det står jo vekt guide på de beleien men det er jo ikke alltid at det passer. Pr dagen dato, jeg tror vi bruker 7 bleier på en dag.
barn-er-lykke Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Jeg har desverre ikke noe godt svar til deg, men så mange kjeder som har kastet seg på bleierabattbølgen er jeg temmelig sikker på at det vil fortsette også etter nyttår....
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Hadde gått for str 6 og 7 til å hamstre inn jeg har 50 pakker med bleier i boden å jenta mi blir 10 mnd om noen dager. satser på å få kjøpt inn en 20pakker til så har jeg vel nesten ut bleie perioden. her går jeg for de to største størrelsene. bruker ikke up and go fordi de bleiene vil dem ikke at vi tar med i barnehagen så da kan jeg like gjerne bruke vanlige hjemme også
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Str nr 4 kan brukes opp til 14kg. Alt ettersom da selvfølgelig. Det er jo ca. Up&Go er noe mindre. Jeg skal kjøpe mange 4 og 5, og noe 6... Libero er ganske så store i str oppover syns jeg.
mamman til to gutter Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Vi har aldri brukt nr7 til eldste sønnen vår som nå er 3,5år og kun bruker bleier på natta. I barnehagen hans tror jeg det var bare en jente som brukte nr7 i vår når de fleste var ca3år og hun er veldig stor for alderen. Vekta som står på er veiledende, men det viktigste er jo faktisk hvor mye de tisser, ikke hvor mange kg de er. Den yngste sønnen vår veier nå ca 8,5kg, men vi bruker likevel bleie nr5 på natta fordi han tisser mye da, den står det fra ca10kg på. Jeg ville ikke satset på å kjøpe opp bleier for hele bleieperioden, det tror jeg du vil tape mer på enn du vil spare. Alva hadde et regnestykke på enten skravle eller anonym tidligere i dag hvor hun regnet ut at hvis man bruker ca 4-5 bleier i døgnet bruker man ca 4 pakker i mnd og nå betaler man 46kr for 4 pakker, mot vanlig 138kr og da sparer man 92kr i mnd. Hvis du bruker 7 bleier i døgnet, så vil du nok spare kanskje 150kr... men det er jo uansett ikke veldig mye. Det er heller ikke veldig mange pakker du skal kjøpe for mye i en størrelse før du har "brukt opp" det du har spart... Kjøp inn noen pakker i hver størrelse uten å ta fullstendig av, det er nok det lureste:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå