Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 noen med erfaringer
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Risgrøt her. Prøvde maisgrøten, men konsistensen syns jeg var rar å den ble aldri noen slager. Risgrøt derimot spiste hun med stor apetitt hver gang. Den skal visst være mildere mot magen etter hva jeg har hørt da.
Squirrel79 Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Vi starta med Nestle sin Risgrøt og mini elsket det. Prøvde maisgrøt, og han ble så sint som jeg ikke har sett han før, så det droppet vi å fortsette med. Så det ble risgrøt
mammatetogansketette:)) Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Starta med maisgrøt (nestle) til førstemann siden den er glutenfri og han starta med grøt 3.5 mnd gammel. Forstod det da slik at det var lurest. Men nå med lillemor- så fant jeg ikke maisgrøten i butikken- så da ble det ris (og hvete) fra nestle. Den liker hun dårlig merker jeg, kjøpte hipp sin risgrøt fra fire mnd- og den går ned på høgkant. Mht. Gluten har jeg nå lest meg til at det er greit å gi det som første grøt- men at det ikke bør være så mye gluten i den, og at man må ta en sakte tilvenning. Er bare de to grøtene å velge mellom fra fire mnd. -i alle fall her- syns det er litt rart men..
Mia29 Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Maisgrøten er glutenfi og kan blandes med mm eller mme som er kjent for dem og derfor et godt første alternativ. Men vi gikk ganske raskt over på risgrøt. Jeg opprettholdt et måltid per dag med maisgrøt laget på mm en god stund, da jeg hadde mye mm i frysen og syntes det var greit å gi mm når jeg kunne. Men dersom du gir mme så er det nok ikke like stor forskjell da risgrøten inneholder mme pulver av noe slag. Det står på pakken. (Vi startet ikke med fast føde før 6 mnd.)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Jeg anbefaler mos av en halv banan og en halv avokado. Mye sunnere og mer næringsrikt, og smaker kjempegodt Kan og begynne med mos av grønnsaker, most potet m gulrot f eks... husk å tilsette smør eller olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå