anon25 Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg har tvillinggutter på 6uker og de får kun mme. Lurer på om det er noen som har noen erfaringer å dele med meg. Den ene tvillingen spiser og spiser som om han ikke har noen bunn, han blir tilsynelatende aldri mett, men jeg synes det blir for mye om han skal spise til han ikke orker mer, da det kan overstige 200ml. Guttene spiser også 8-9 måltider i døgnet, er det mye? Mat til sammen i løpet av døgnet blir 900-1100ml.. jeg synes det er litt mye særlig når de er så små. Står jo at babyer helst ikke skal ha mer enn 1 liter i døgnet, men hvis jeg prøver å holde igjen så blir det bare hyling til de får mer mat.. og det er litt slitsomt når det er 2 som gråter når jeg er alene hjemme.. Har prøvd å bare gi vann, men det virker som om de skjønner at det ikke er næring i det.. Har prøvd å spørre lege og helsesøster, men jeg får ikke noe særlig svar på dette.. håper det er noen som kan svare meg...
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Kan være at de nå er i en øke periode det pleier å komme en rundt 6ukers alder. hva med å gi han det han ønsker å heller presse han litt slik at han ikke får mat hyppigere enn hver 3.time. da får han tid til å fordøye hele måltidet å du slipper forhåpentlig vis magevondt. Jeg har også tvillinger, men de har nå blitt 6år. Du har mye å glede deg til fremover
anon25 Skrevet 18. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2010 hmm... synes egentlig at de har spist mye de siste 2 ukene... Har prøvd å la de spise seg ferdige, men han mest glupske stopper ikke på 200ml en gang.. og selv om de spiser mye så går det ikke lengre tid mellom måltidene. Må som regel presse for å ikke mate oftere enn hver 3.time... Guttene sliter med mye vondt i magen også.. Ja, gleder meg til de blir eldre, blir vel mer moro da:)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 nå vet jeg ikke hvilket merke du bruker, men det kan lønne seg å prøve et annet for magevondten. Her funka ikke nan men collett og hipp fungerte mye bedre. Selv nå når hun er 10 mnd kan hun reagere om hun får 2måltider med nan. Syns også at både hipp og collett metta mer slik at mengden melk gikk ned. Så kan være verdt et forsøk.
anon25 Skrevet 18. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2010 Bruker nan, men kan jo prøve å skifte merke ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå