Ser*opp*på*sjernene... .. Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Husker snart ikke sist hun var i godt humør! Hun har vært sånn ett par uker.. Hun gråter bare hun ser søsteren sin å hun tåler ikke at jeg går ut av rommet. Hun går konstant å uler å hyler misfornøyd stakkar.. Hun har alltid vært en gla jente og godt humør å plutselig snudde d! Er dette normalt? Begynner åbli sliten nå å morgenene er slitsomme for henne og for meg når hunkonstant er misfornøyd:-( what to do??
Babyønske �� Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 De har vel sånne perioder. Har hatt det her i huset også. Jeg tror det har mye med utprøving av viljen å gjøre. De vil så mye mer enn de kan og får til, og begynner å få egne meninger. Her har også mangel på språk vært en årsak. Han er nå 22 mnd og har fortsatt dårlig språk, så det at han ikke får uttrykt det han vil frusterer han mye.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #3 Skrevet 19. november 2010 Hei, Urinveisinfeksjon?? Bare et forslag... barn kan vise få tegn til infeksjon, men utilpasshet kan være et. Sjekk tempen og ta en urinprøve...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Vår datter på snart 14 mnd har vært utrolig sutrete de siste par ukene. Jeg går hjemme høygravid og hun begynner ikke i barnehage før etter jul. Nå begynner lunta mi generelt å bli kortere nå som det nærmer seg termin, og det gjør det ikke bedre at hun går og sutrer fra hun står opp til hun legger seg. Hun skal hele tiden klatre på meg og ha oppmerksomhet konstant. Mannen jobber fulltid, i tillegg til at han pusser opp hus som vi må flytte inn til 1. uka i desember. Kjenner virkelig at hun sliter meg maks ut nå. En ting kan være at hun kjeder seg hjemme med en mor som ikke er så fryktelig mobil lenger, men jeg har også oppdaget at det er noen steinharde "klumper" i tannkjøttet, som trolig er jeksler som presser på. Når hun sutrer tar hun seg ofte på kinnene, akkurat som hun det er tennene hun plages med. Hun har også nettopp fått to tenner oppe, som enten er hjørnetenner eller jeksler. Er faktisk litt usikker. Så de kommer på rekke og rad nå. Dessuten har hun veldig lyst til å prate, men bruker sutrestemme når hun skal ha noe, eller vil noe. Mulig hun er frustrert fordi jeg ikke alltid skjønner hva hun mener. Kan det være noe jeksler på gang, eller vondter på andre måter som ørene? Ellers som andre sier urinveisinfeksjon? Eller at det bare er en periode med litt frustrasjon? Det er vel ikke til å komme foruten. Håper dere finner ut av det ihvertfall
snuppene 09 og 11 Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 hei. snuppa vår på 18 mnd er også sutrete for tiden. hun er også blitt veldig mammajente når jeg er i nærheten. pappa er også god å ha, men andre (eks besteforeldre) som prøver å holde henne om vi foreldre er i nærheten, så blir det hyl og skrik. hun skal ha våres oppmerkosmhet hele tiden, og om ikke sutrer hun. hun begynner å bli veldig bestemt på hva hun vil, og vi kan diskutere (vi sier nei osv.. hun sutrer og vil ha "den" eller "sånn" )dette kan foregå i opptil en time eller to, hun gir seg ikke lett, og avledning hjelper ikke så mye. prøver å overse sutringen, men ikke altid så lett det heller. noen ganger aner vi ikke hva hun vil, og hun griner og sutrer. hun har vært forkjølet lenge nå, og det hjelper jo ikke. spurt barnehagen om hun er slik der, men det er hun ikke. der er hun solstråle slik hun altid har vært hjemme fram til nå. hun er heldigvis blid i lange perioder også da :-) tror denne sutringen kansje har å gjøre med at de begynner å finne ut at de kan påvirke hva som skjer, og at de har egen vilje, er besvist på ønskene sine osv.. og ikke alltid kan få ut frustrasjonen gjennom språket sitt. de vil så mye mere enn de kan få sagt. og at et nei ikke er lett å godta. det er hvertfall slik det virker her hos oss. hjelper ikke med forkjølelse eller andre fysiske plager heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå