Gå til innhold

Alternativ til bomull under ull for aktive barnehagebarn med atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en gutt på 3 som til tider er plaget med atopisk eksem. Jeg har ikke brukt ull direkte på huden hans siden han var baby. Tøy med bomull på innsiden og ull på utsiden bruker jeg bare sjelden, men han virker veldig sensitiv for ull. Nå bruker han stort sett bomullsgensere og strømpebukser med ullsett over og dette går egentlig veldig bra. Det er bare det at alle fraråder denne bomullen (blir vått og kaldt osv...). Har noe superundertøy, men dette er stort sett bare å få tak i i veldig mørke farger, ikke hvitt som jo er best for sensitiv hud. Hva bruker dere under ulltøyet nå når det blir vinter og ordentlig kaldt?

Takker masse for svar, for dette er vanskelig synes jeg!

Fortsetter under...

her går det i strømpebukse av bomull og t-skjorte, så evt ull utenpå det, funker fint her. Vi har fått beskjed fra leger om å ikke bruke ull innerst,fordi storebror reagerer på det, og da blir neste alternativ for oss bomull,så ull,så den ikke er rett mot huden, funker fint, dessuten er jo eksem barn varme naturlig, og svetter jo ikke slik som andre på en måte også, så har aldri vært plaget av at guttungen har vært kald,tvert imot god og varm :)

du må nesten bare finne noe som passer for dere, funke bomull,så heller kompanser med litt ull utenpå,som ikke er i direkte kontakt med huden =)

www.simensindre.blogspot.com

• 3 uker senere...
Gjest Aprilbaby <3

Jeg har ei tulle på 8 mnd med atopisk eksem. Her går det mye i klær fra LilleBa. (Dyrt, men de varer da lenger også, med det fine knappesystemet de har). LilleBa passet utrolig bra for de med atopisk eksem. Stor forandring etter tulla mi begynte bruke det =)

Skal ha noe av de samme egenskapene som ull.

• 1 måned senere...

Min jente på 2,5 år har også atopisk eksem.

Vi bruker bomull innerst og tar ull og strikkaklær utenpå.

Da er utsettene nærmest borte, men har hun ull innerst klør hun forferdelig mye, stakkars..

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...