Gå til innhold

Positiv graviditetstest - men blør. Hjelp!?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på snart 20 år. For over en uke siden testet jeg positivt på en digital graviditetstest. Dagen etter begynte jeg å småblø, og etterhvert fosset blodet ut (inkl. store klumper). Jeg er klar over at det muligens er en spontanabort.

Spørsmålet mitt er at nå har jeg blødd i 9 dager, og det kommer stadig rødt, friskt blod (bortsett fra at det ikke kommer klumper lenger). Er det noen andre som har opplevd dette og har noen formening om hvor lenge det skal blø? Jeg har ikke hatt noen smerter, så jeg har ikke tatt kontakt med lege. Men burde jeg det? Jeg tenkte jeg skulle ta en ny graviditetstest når det slutter å blø, men det slutter jo aldri!

Håper på svar!

Fortsetter under...

Hm, det høres nok dessverre kanskje ut som en spontanabort, ja. Jeg aborterte en gang for noen år siden, og hadde heller ikke så mye vondt, men det blødde såpass mye at jeg skjønte hva som skjedde likevel. Jeg gikk aldri til legen da, men i ettertid har jeg tenkt at det kanskje hadde vært greit med en sjekk for å se at alt var ute. Når det er så tidlig, ordner jo kroppen som regel opp helt selv, da, det er fordelen med at det skjer i uke 5-6. Det blir jo lettere for kroppen å omstille seg igjen også.

Jeg husker heller ikke helt hvor lenge jeg blødde, tror kanskje ikke det var så lenge som ni dager - kanskje nok en grunn til å gå til legen og forsikre seg om at alt er i orden?

Jeg har ikke hatt noen sa selv, men det du beskriver, høres jo ut som sa, særlig fordi det var klumper, og at det fortsatt blør. Søsteren min har hatt et par sa'er, og da har hun hatt sånn som du beskriver, men hun har hatt endel smerter og da... Så jeg vet ikke? Men jeg ville iaf ha tatt kontakt med legen og fått en time så fort som mulig. Da kan de måle hcg-nivået, og hvis det viser seg å ha vært en sa, så er det viktig å sjekke at alt har kommet ut og, ellers kan det fortsette og fortsette å blø og det kan bli infeksjoner. Mener å huske at søsteren min har blødd i et par uker etter en sa...

Ønsker deg alt godt og lykke til :) Ta kontakt med lege du, så får du den hjelpen og informasjonen du trenger der.

I de aller, aller fleste tilfeller ordner kroppen vår opp.., jeg har hatt sa noen ganger, både tidlig, som du nå, og senere..har aldri hatt behov for utskrapning.

Dette er selvsagt individuelt, så bare du kan jo avgjøre for deg selv.

Ønsker deg lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...