Gå til innhold

Dette spørsmålet kommer sikkert VELDIG ofte her inne... Prøver likevel :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at babyen sover "hele" døgnet? Snuppa her klarer som regel være våken max en time i forbindelse med mating før hun slokner igjen. Ofte har hun sovet litt på fanget også mellom mating og bleieskift i løpet av den timen. Enkelte måltid sover hun nesten gjennom, og vi må bare legge henne. Hun har som regel en periode på kveld/tidlig natt der hun er mer urolig. (Da virker hun faktisk mest overtrøtt, utrolig nok ;)) Det jeg lurer på er når er det vanlig at de "våkner" litt mer til.

Hun er 6 uker i morgen. Jeg tenker også at siden hun ble født litt tidlig (36+6), så har hun kanskje en litt lenger "nyfødt-periode" med mye soving enn barn født nærmere termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

itt første barn kom 3 uker for tidlig og begynte ikke å være mer våken og søke kontakt med blikk og se på leker før ved 12 uker.

Denne gangen fikk jeg baby 2 uker over termin og hun sov de første 6 ukene og så begynte hun å vise interesse for omverden. Oppvåkningen skjer gradvis, med lengre og lengre våkenperioder.

Jeg er også litt enig med deg at ditt barn kanskje får en lengre nyfødtperiode da hun kom litt for tidlig, men det er også veldig individuelt fra barn til barn.

Skrevet

Det er nok veldig forskjellig slik som alt annet for småbabyene våre. Min sønn ble født 6 dager før termin og er nå 6 uker. Han begynte å være mer våken når han var ca 4 uker gammel. Kunne være våker 3 timer sammenhengende, men nå virker det som om han begynner å sove mer igjen. Kanskje han begynner å merke mørketiden her nord;) hehe... Han er mest våken på ettermiddagen og kvelden. Sover hele natten avbrutt av måltider hver 2-3time....

Skrevet

Hei.

jenta mi er straks 6 uker nå og hun sover stort sett hele dagen enda, men er våken på kvelden da, kan være våken mellom 3-6 timer da, og da er hun urolig hele tiden, kjempe slitsomt, hjelper ikke å bli holdt, vil ikke ligge alene, ingenting hjelper. er vel rundt denne tiden de blir mer og mer våken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...