Gå til innhold

En håpløs situasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var visst ikke tiden for å gå gravid dette. Er i uke 31 nå, og er plaget med smertefull bekkenløsning, vond og hemmende navlebrokk, kvalme - og ja, alle de andre plagene som halsbrann, tretthet, ryggsmerter, osv. Og så er jeg fulltidsstudent (MÅ ta eksamen da jeg får aap fra nav) og hjemmeværende med vår lille herlige, men dog så ekstremt aktive gutt på 18 måneder. Når ettermiddagen kommer og samboer kommer hjem fra jobb er jeg så utkjørt at jeg knapt fungerer. Smertene er ofte så sterke at jeg ikke kan tråkke ned på foten, og alt gjør vondt; å sitte, å gå, å stå, å ligge... Og overskudd til å lese til eksamen er selvfølgelig helt fraværende. Samboer har brukt opp sine "sykedager" på småen sine vegne, og har verken feriedager eller pappapermisjon han kan ta ut. Eneste mulighet for å få den avlastningen jeg har behov for er å ta ulønnet fri, noe som selvsagt vil få store økonomiske konsekvenser for oss. Så akkurat nå renner tårene, og jeg vet ikke min arme råd. Kjemper meg gjennom dagene, men det er etterhvert så vanskelig at jeg nesten ikke ser utveien på neste dag. Har ingen som kan stille opp og hjelpe meg på dagtid heller, da familie og venner er i jobb eller opptatt med studier. Føler meg nedkjørt både mentalt og fysisk og synes ikke dette er moro.

Måtte bare få dele disse følelsene... Hilsen sliten "snart-3-barnsmor"!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke noen venner eller familie som kan gi deg litt avlastning?

Ser mini på film? I såfall sett på film engang om dagen og legg deg på sofa'n og les!

Sett deg små mål. Prøv å være fornøyd med å lese 4timer effektivt hver dag. Ta de i to økter...og det er overkommelig! det er faktisk bedre å lese 4 timer effektivt og konsentrert enn å jobbe 7-8timer der du blir forstyrret og ikke greier å konsentrere deg...

Skrevet

Hei og takk for svar :-) Har masse familie og venner i nærheten, men de er alle okkupert på dagtid. De vennene som er hjemme har bittesmå babyer og ikke kapasitet til å løpe etter en sprek gutt. 4 timer effektiv lesing hver dag kan jeg se langt etter. Det er ikke motivasjonen det er noe gale med, men en gravidekropp med de påkjenningene jeg går gjennom hver dag gid meg rett og slett verken overskudd eller konsentrasjon til å klare og lese på dagen. Mini er "dessverre" av den typen som verken sitter og leker eller fatter interesse i tv`en (enn så lenge i alle fall...). Som du kanskje forstår er nok situasjonen litt umulig, og selv om jeg ikke har gitt opp enda føler jeg at håpet svinner litt hen...Men en fordel er kanskje at når ting ser som verst ut da mobilisereres alt av krefter i meg og jeg nekter å gi opp. Men tre eksamenener om to uker synes litt uoverkommelig akkurat nå!

Skrevet

Huff.. Føler med deg! Selv om jeg ikke er i samme situasjon..

Syns du er ufattelig flink som ikke gir opp! Du står på, det er SUPERBRA!!!! Og så flink som gjør det beste du kan, på tross av smerter!

Skulle jeg kunne gjøre noe for deg...

Stå på videre!

Masse klem.

Skrevet

Fulltidstudent, hjemmeværende med 18 måneder baby og med svangerskapsplager er jo en helt umulig kombinasjon!!

Hva med å få den yngste inn i barnehage eller til dagmamma slik at du får tatt eksamen? Man kan lese tiltross for svangerskapsplager så det kan fortsatt gå bra (tretttheten vil sikkert forsvinne, ihvertfall til en viss grad, når du får barnet inn i barnehage).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...