Gå til innhold

ambulanse til sjukehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som må ha ambulanse til sjukehuset? Til fødestedet mitt er det 2,5 time.. Noe jeg kjenner stresser meg litt.. Vil ikke føde i ambulansen !!!!

Lurer på når jeg bør ringe jordmorvakten, for å ikke ringe for seint..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du førstegangs? Det kan jo statistisk ta lengre tid, men trenger ikke bruke det som sovepute...

Er det slik at alle som bor der du bor må ha ambulanse eller er det ikke vanlig å kjøre selv?

Ville snakket med jordmor om dette, du er neppe første med de tankene du har.

Ville kanskje avtalt med slekt/venner i nærheten av sykehuset at du/dere kan komme dit ved første tegn til fødsel og evt. være der til det er på tide å dra inn?

Skrevet

Jeg har 1,5t til sykehuset, DERSOM det klaffer med ferga...

Håper for guds skyld at vannet går først, for da har det gått et par timer før riene har startet.

Føder på 1,5-2t... og venter nå nr.4 ;))

Nr.2 ble forøvrig født i ambulansen bare 5 minutt hjemmefra.. hehe.. Det var forøvrig min beste fødsel !!

Så det er vel bare å krysse fingrene.. ;))

Skrevet

Er førstegangs ja :)

Stort sett reiser alle med ambulanse, med mindre det er planlagt fødsel på noe vis.

Men man kan selvsagt sitte på med samboer/kjæreste/familie viss man føler seg trygg på dette. Og den som skal kjøre føler seg trygg. Rv7 er ikke kjent for å være den beste veien å kjøre på;)

Men jeg må ta ambulanse pga. stor blødningsfare (ligger i slekten). lurer veldig på hvordan det er å ligge i ambulanse i 2,5 time.. hehe..

Jeg får ta dette opp på neste kontroll hos jordmor, er 37 + 2 i dag, så er vel greit å være klar over hvordan jeg skal gjøre det om det ble tidlig fødsel :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...