♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. november 2010 #1 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg skal ikke til kontroll før 12 uke egentlig så jeg lurer på om noen av dere har vært hos legen for denne kvalmen + oppkast.. jeg er kvalm hele dagen og spyr hver gang jeg spiser..Siden igår kveld har det kjent ut som jeg har hår eller ett eller annet i halsen saikkert fordi jeg har spydd for mye, huff det er slitsomt dette her men jeg legger ihvertfall ikke på meg hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573923-huff-spyr-og-spyr-9-uker-p%C3%A5-vei-4kg-noen-som-har-v%C3%A6rt-til-legen-med-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærlighet <3 Skrevet 18. november 2010 #2 Del Skrevet 18. november 2010 Jjeg har fått diagnosen hyperemesis i mine svangerskap (ekstrem svangerskaps kvalme). kastet opp alt jeg prøvde å spise og drikke. Legen tok prøver av meg og det ble beslutet at verdiene var så dårlige at jeg måtte på sykehuset for å få intravenøs væske...Jeg ble litt bedre etter å ha fått påfyll av væske som ikke kom rett i retur igjen. Så det kan være greit å ta en tur til legen... God bedring! Det er helt forferdelig å kaste opp hele tiden.. Gruer meg til jeg begynner denne gangen, er snart 6 uker på vei og kjenner meg uggen og uvel, brekte meg når jeg sto opp i morrest bare magesyre som kom opp siden jeg ikke hadde spist enda. Heldigvis har maten jeg har spist holdt seg på plass i magen foreløpig. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573923-huff-spyr-og-spyr-9-uker-p%C3%A5-vei-4kg-noen-som-har-v%C3%A6rt-til-legen-med-dette/#findComment-142574020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru H Skrevet 18. november 2010 #3 Del Skrevet 18. november 2010 Hei du:-) Forferdelig med den kvalmen. Jeg har selv slitt med den i flere uker nå (hele døgnet), men har vært sykemeldt heldigvis. Jeg hadde ikke klart å jobbe. Heldigvis kaster jeg ikke opp så mye lenger så jeg har kun gått ned to kilo. Så poenget mitt:-) Jeg var på ul igår (er elleve uker). Da snakket jeg med gyn litt om dette med kvalme og vekttap (har gått ned mer i de to forige svangerskapene mine). Han sa at han konsekvent legger inn gravide med vekttap på mer enn 5-6 kilo. Er ikke bra å ikke få i seg nok veske og næring. Spørs selvfølgelig litt på vekta i utgangspunktet. Er du veldig overvektig så raser jo kiloene fortere av. Men normalvektige bør ikke miste så mye vekt sa han til meg. Jeg tror jeg ville ha snakket med legen min hvis jeg var deg. I og med at du er 9 uker på vei, er det jo en fare for at du holder på en stund til med spyingen. Lykke til i hvertfall. Kvalme er forferdelig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573923-huff-spyr-og-spyr-9-uker-p%C3%A5-vei-4kg-noen-som-har-v%C3%A6rt-til-legen-med-dette/#findComment-142574041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokosyklus Skrevet 18. november 2010 #4 Del Skrevet 18. november 2010 Det er ikke noe å juble over at du ikke legger på deg!! Du trenger det fordi du skal amme etterhvert og de ekstra kiloene forsvinner før du rekker å klage over at de er der. Så utrolig kjipt at du er så kvalm. Jeg var slik sist og det er lite du kan gjøre. Jeg spøy og spøy og etterhvert lærte jeg meg å vurdere mat ettersom hvordan den var å kaste opp igjen. Det var og tider da jeg syntes de var lettest å bare la vær å spise og henge over dassen til jeg nesten svimte av pga brekninger. det er så jævlig, jeg synes så synd på deg!!!! Forsøk å drikke alt annet enn vann, slik at du får i deg sukker og elektrolytter i det minste. Det gjør at kroppen ikke blir helt tom. hvis du bare drikker vann får du ikke i deg noe. kaster du opp alt du drikker og? Det går an å ta en antihistamin som heter postafen for kvalmen. Det hjelper visst mange, men det må du snakke med lege din om. Jeg valgte å ikke ta det sist, men nå har jeg en pakke liggende av hensyn til datteren min. Mine råd til deg er: *Drikk små slurker- hele tiden. Ha masse froskjellig drikke stående, både juice, brus og saft. * Spis druer, bare noen få av gangen. Ha noen liggende på nattbordet til du våkner. Jeg forsøkte med kjeks, men det er så tørt, søtt og ekkelt. Druer er friskt og deilig med en gang jeg våkner. * drit i å lese om kosthold før kvalmen har gitt seg, spis grandiosa om det er det eneste du får ned * etterhvert hjalp det faktisk å spise varm frokost, som havregrøt, semulegrøt etc. Alt annet kom i retur. * Ha huset fullt av sukkertøy. Jeg spiser lovehearts nå etter en periode med ifa, lakerol og annet sukkerfritt. jeg ble mer kvalm av at det sukkerfrie i tillegg til magesmaerter, men lovehearts er bare godt. Og Knott! * bland eplejuice og farris, det er godt og bra for kroppen i en fase hvor du bare spyr. farrisen inneholder en del salter som tas fort opp fordi du drikker de, og juicen inneholder fruktsukker som gjør at hjernen din overlever bla.. HELDIGVIS er dette noe som går over. Hvis du ikke får i deg noe drikke bør du ringe legen din, men drikk SMÅ slurker HELE tiden, så tas det opp. Hvis du drikker et helt glass spyr du det sikkert bare opp igjen. Det gjorde iallefall jeg. Masse masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573923-huff-spyr-og-spyr-9-uker-p%C3%A5-vei-4kg-noen-som-har-v%C3%A6rt-til-legen-med-dette/#findComment-142574055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C *fødeklar* Skrevet 19. november 2010 #5 Del Skrevet 19. november 2010 Hei! Du bör kontakte lege, da saanynligheten for at du er dehydrert er til stede.Dehydrering i seg selv kan före til at man kaster opp enda mere, og man kommer inn i en negativ sirkel. Jeg hadde bare gätt ned "bare" 3 kg da jeg dro til lege, fölte jeg var dehydrert. Kastet opp alt, ogsaa bittesmaa slurker drikke. Laa 4 dager paa intravenöst og fikk ogsaa kvalmestillende medisiner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573923-huff-spyr-og-spyr-9-uker-p%C3%A5-vei-4kg-noen-som-har-v%C3%A6rt-til-legen-med-dette/#findComment-142579393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla20 Skrevet 19. november 2010 #6 Del Skrevet 19. november 2010 Det finst armbånd mot kvalme som en får kjøpt på apoteket som hjelpe Jeg har en venninne som brukte det i sine svangerskap, og det fungerte alltid Verdt ett forsøk kanskje Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573923-huff-spyr-og-spyr-9-uker-p%C3%A5-vei-4kg-noen-som-har-v%C3%A6rt-til-legen-med-dette/#findComment-142579682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanilly :) Skrevet 20. november 2010 #7 Del Skrevet 20. november 2010 Hei Stakkars deg....jeg hadde det helt likt for bare 1 uke siden. Spydde opp alt og hadde liten matlyst. Gikk også ned 4 kg på 5 dager. Jeg fikk komme til legevakten og er veldig glad for at eg gjorde det for det føles alltid litt tryggere etterpå. Jeg var dehydrert, men ikke nok til å legges inn. Fikk mange tips og råd til hvordan jeg skulle komme meg gjennom dette : - Ligge flat hele dagene i sengen eller på sofaen til og med når du spiser. Helst bli servert all maten fra kjæresten eller noen andre - Spise små måltider. d viktigste er å få i seg drikke. Jeg varierte mellom blåbærsaft, bringebærsaft, eplesaft og farris. kunne også drikke eplemost, men den bør stå litt i glasset slik at d blir mindre kullsyre. Drikk små munner hele tiden. - Spis tørr kjeks som ikke har så mye smak som kaptein kjeks! syns det var grusomt å spise noe så tørt, men det hjalp meg. dagen etter hadde jeg på bittelitt smør. Etter 2-3 dager med bare spising av kaptein kjeks spiste jeg lyst knekkebrød med litt smør. Etterhvert kunne jeg spise mer og mer og i dag klarer jeg få i meg middag! Tror det er veldig forskjellig fra person til person hva som er best å spise og hva du klarer å holde på, men mitt råd er å ikke spise frukt før du er litt bedre! kun kaptein kjeks!! Ser at du har fått mange gode råd her inne så prøv deg frem! Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573923-huff-spyr-og-spyr-9-uker-p%C3%A5-vei-4kg-noen-som-har-v%C3%A6rt-til-legen-med-dette/#findComment-142583759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå