Gå til innhold

Reise bort uten baby på 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnegjengen min skal på jentetur en langhelg til en storby der de skal besöke min bestevenninne (hun bor der). Babyen her vil da være 9 mnd. Er det realistisk at jeg kan være med på det? Er det dumt ift amming osv?

Synes det er litt vanskelig å vite, siden det er 4 mnd til. Fullammer nå, men gjör jo ikke det da. Hvor mye ammer man som regel en på 9 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer ikke i det hele tatt lengre. Men hadde jeg ammet ville det bare vært sporadisk og for kosens skyld for nå spiser jenta mi så mye mat at hun ikke trenger noe særlig mm. Anskaff deg en brystpumpe hvis du gjerne vil amme fremdeles. Det er helt realistisk at du skal kunne være med :) Jeg har reist fra ungen et døgn når hun var 4 mnd. Ikke noe problem.

Det skal ikke være sånn at selv om man har fått barn så MÅ babyen være med overalt. :) Selv om man ammer.

Skrevet

Øv babyen på å ta flaske i forkant, pump evt et lite lager for fryseboks eller gi MME. Pump litt mens dere er på tur for å lette trykk og vedlikeholde produksjon. Nyt hvert sekund på tur, og vit at far og baby har kvalitets/bondingtid sammen.

God tur :-)

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar :) Da var det bare å "bearbeide" mannen...:)

Skrevet

Hei

Jeg reiste nettopp fra min baby på 9 måneder for å ta en eksamen i en annen by. Måtte være vekke i 3 døgn og det gikk greit. Han koste seg sammen med pappaen, så det var nok verst for meg. Jeg hadde imidlertid sluttet med amming da, så sånn sett var det ikke noe problem.

Skrevet

Ok, er vel egentlig ammingen som kan bli utfordringen. Jeg kan jo pumpe meg, men litt redd hun ikke tar puppen, når jeg kommer hjem...

Skrevet

Det er jo ikke det verste som kan skje :)

Da er det jo bare å jobbe litt med henne og se om hun kan ta den igjen. Hun er jo 9 mnd da så hun trenger jo ikke pupp egnetlig. Det kan være like greit å gi henne mme. Eller det er det jo med alle barn, men akkurat når hun er så stor så er det ikke så kjempe viktig lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...