ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Smokk , smokk , smoooooooooookk Veldig skeptisk til smokken gud vet hvorfor? Blitt litt pinglete mamma kanskje? hehe har ikke hørt noe smokke uhell men tenkte som så helst ikke.. Men jeg trur små'n min har et stort sugebehov.. vi prøvde smokk igår og den tok han med en gang. og sluttet å surve da og.. men da satt jeg med hjerte i halsen hele tiden,, tenkomatte, hvisomatte..? kjøpte smokk på apoteket, 0-2mnd ( MIN er kun 15dager.....) Er det fortidlig å bruke smokk etter 2 uker? ammingen går bra, Og han sovnet med smokken i, da tenkte jeg å ta den ut.. var så redd for att han skulle kveles hvis han event gulpet med smokken i. Lar dere ungen sove med smokken? gøy å høre meninger og erfaringer )
Tredje drøm Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Når ammingen er kommet godt igang er det ikke noe problem å bruke smokk. MIne unger har hatt store suttebehov, og jeg lurte med meg smokk på barsel, jeg ;o) Så at de tok puppen bra med en gang og hadde riktig sugeteknikk, så da ble det smokk etter et par dager for å avlaste puppen litt når suttebehovet var stort. Går fint å la barnet sove med smokk. Når barnet har sovnet skikkelig inn, er det mange som mister smokken ut av munnen likevel. Smokkene har jo hull i "plata" og her renner evt gulp ut.
Babyønske �� Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Hvis han roer seg med smokk hadde jeg latt han bruke det. Om ammingen går bra er det greit å starte nå. Jeg lot hvertfall min bruke den både i våken og sovende tilstand, de få ukene han godtok den. Begynte når han var 3 dager pga stort sugebehov. Her gikk ikke ammingen helt på skinner heller, men det skapte ikke problemer å la han bruke smokk. Har aldri hørt noen uhell skje med smokk. Men for å være på den sikre siden drar du litt hardt i den når du har kokt den.
sillyfilly og Olivia Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Vær bare glad ungen tar smokk du! Det har vært et svare styr her i huset fordi ungen ikke tar smokk.. Sutrete og grinete og soveproblemer. Noe jeg er fullstendig overbevist om at hadde gått mye bedre med smokk. Og du som jeg stresset de første månedene med å få henne til å ta smokk. Hvis h*n gulper vil h*n nok miste smokken uansett tror jeg. Det er nok en vanlig reaksjon at samtidig som gulpet kommer opp at munnen "åpner seg" på en måte så gulpet renner ut. Det er ihvertfall min erfaring. Så vil jeg bare si. Du må prøve å slappe av litt mer. Det kommer til å gå helt fint med ungen din! Og ta alt du hører av tips og råd og til og med ting fra helsesøster med en klype salt og bruk fornuften og mage følelsen!! Da kommer du langt Vi førstegangs mødre bekymrer oss altfor mye om hva som er galt og riktig. Det finnes ingen fasit på oppdragelse av barn!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Guttungen vår fikk smokken da han var 4 dager bare. Nå er han 5 mnd og han lever ennå! ;-) Gikk ikke ut over ammingen på noen måte. Han sovnet alltid med smokken, men vi han fikk ikke smokk om natten sånn i førsten, da jeg var dritt lei av å gå inn å dytte den inn hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå