Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Dette har vi gjort før: Malt på glass og fyllt de med godsaker, malt på lerret malt rammer og bilde malt på serveringsbrett malt hjerter og stjerner som kan henge i vindu hmm,ble mye maling her... Pyntet forskjellige esker med stein,knapper ol, trenger tips,har gått helt tom... Er det frekt å gi bort gavekort på ting de kan gjøre med barna? Feks-du skal få lov å bli med meg på kino ol? Kan kanskje virke som om jeg prakker på dem barnepass....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Hvis du skal gi bort kino, må du vel nesten gi bort gavekort på kinobilletter, så kan de velge selv hvem de vil ta med. Ser ikke vekk fra at det blir et barnebarn...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Hva med å se på en hobbybutikk og se om du får en ide om en ting til som kan lages? Og evt legge ved et gavekort på kinobill el? Du har iallefall vært flink og kreativ med å lage hjemmelagede gaver.
varuna Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 mine to gutter bruker også å lage julegaver til besteforeldre og tanter/onkler. hva med kjøleskapsmagneter,decopage(vet ikke hvordan det staves men det uttales:dekopasj)på isoporhjerter,glitterkuler,finerhjerter med glitter,male med hyssing-bilde(disse blir helt knall!!!),håndavtrykk bare med maling eller i gips. i år skal mine to lage bilde på kontaktpapir med silkepapir.tenkte de skulle tegne de som skulle få gaven hvis du kunne tenke deg å få mere detaljer om noen av tingene kan jeg skrive det også
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Kjøleskap magneter var jo lurt! Selv om jeg elsker å få ting som mine barn har laget er det jo ikke sikkert andre gjør det.... blir jo ganske mye barne laget etter noen år når de har 3 barnebarn/tantebarn.. men ja takk,tar gjerne en beskrivelse av hvordan du lager bilde på kontaktpapir og silkepapir! og hyssing bilde-limer du det på og maler over da eller? Takk for svar alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Ta fine bilder av barna, ram dem inn og gi dem bort.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Hvis jeg hadde fått bilder av mine tantebarn(har ingen,men..) så vet jeg ikke om jeg ville hengt de opp... har ikke så altfor stort hus at jeg vil ha så mye på veggen. har selv kun 5 bilder på veggen som er av barna. planer om å henge opp ett til,sånn at vi har to av hver.. synes det blir så mye og rotete,og det kan jo være at besteforeldrene og ihvertfall tantene tenker sånn også... HI
varuna Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 kontaktpapir bilde : du klipper ut ønsket størrelse du vil ha bildet i.jeg synes halvt A4 ark er finest.hvis du skal ha ramme på klipp biten ca 0,5-1 cm større enn ramma/paspaturen. la barnet tegne et motiv på kontaktpapiret med feks sprittusj(svart) eller annen tusj som henger godt.når barnet har tegnet ferdig tar du av papiret bak og legger det med limet opp(lurt å legge noe i hjørnene for å holde kontaktpapiret nede) så river du opp små biter med silkepapir i de fargene som barnet ønsker og barnet legger det i "limen".har hun tegnet jente med kjole feks og vil ha kjolen rosa så gjør det ikke noe om det kommer litt silkepapir utenfor eller om ikke hele kjolen er rosa eller det ligger litt oppåhverandre.dette lager en tøff efekt. når barnet ikke vil ha flere farger på bildet legges et hvitt ark oppå og stryk fast med hånda . så er det bare å snu det og sette på ramme.blir knall fine!!! NB:finest med det blanke kontakt papiret synes jeg.men det er jo en smaks-sak hyssing bildet er knall enkelt og mine barn har laget dette siden de var 1 år gamle. du trenger hvitt ark,hyssing biter i ca 20 cm lange(kan også bruke annen tråd som ikke loer.sytråd er kult men blir fort knutete og vanskelig for de minste)en til hver farge du vil bruke.og vannmaling. ha endel vann i fargene i maleskrinet og rør rundt slik at fargene blir sterke.brett arket i 2.hold i den ene enden av hyssingen mens du med kosten dytter hyssingen godt ned i malingsfargen.la de siste cm av tråden være til å holde i. ta tråden opp full av maling og legg den på den ene halvdelen av arket og la biten du holdt i stikke ut av arket.legg den andre delen av arket over tråden og stryk lett over arket.hold oppå arket mens du drar tråden rett ut(ikke oppover)så er det bare å åpne opp og knall fin kunst på arket.fint med 2-3 farger på et bilde men må ikke bli for mye da ser det bare rotete ut. ble nøye forklart dette her men det er vanskelig når man ikke kan få vist samtidig.jo eldre barna er jo mer kan de jo gjøre selv jeg forstår dere som kanskje ikke synes det er noe særlig å få gaver av tantebarn og /eller barnebarn.men det er jo sånn som med andre pynteting at man har det fremme en stund så pakker man det vekk.jeg har ting som tantebarn har laget og synes det er koselig å pynte med det.også er det jo sånn at hvis det er fint så har du kanskje lyst til å henge det på veggen.dette var helst et svar til noen som skrev her.
tine0810 Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 Hva med å lage fotoalbum til hvertfall besteforeldre, hvor det er overvekt av bilder hvor de selv også er med.....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #11 Skrevet 18. november 2010 Hva med å la barna lage hver sin "perling", stryke det og derreter lime på en magnet på baksiden.Da har du en personlig magnet til og ha f.eks på kjøleskapet:-))
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #12 Skrevet 18. november 2010 Male på kopp som de kan ha på jobben.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #13 Skrevet 18. november 2010 Hvor gamle er barna? Hva er de flinke til? Hvor mye penger har de? Hvis barna er så små at de ikke greier å lage noe fornuftig selv, om enn med litt hjelp, ser jeg ingen grunn til å gi noen gave i deres navn. Hva de kan lage kommer veldig ann på hvor gamle de er. En 10 åring kan kansje strikke pulsvanter eller pannebånd mens en firåring kan lage armebånd eller halsekjeder ved å tre pærler på en snor.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #14 Skrevet 18. november 2010 svar til 13:48, mine barn er 6,3 og 1. jeg hjelper aldri barna med å lage,de gjør alt selv. om de så maler 3 streker på et ark og ikke vil mer,så er det de som har laget det.. svar til varuna,takk for beskrivelsen! HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #15 Skrevet 18. november 2010 Har selv brukt en side som heter http://www.aspektkunst.no Her kan du sende inn bilde av barna dine og få de håndmalt av proffe kunstnere. Veldig fornøyd med resultatet selv. Billig var det og
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #16 Skrevet 18. november 2010 Skaff deg den nyeste panduro hobby katalogen og få inspirasjon! Jeg finner mye morsomt som der som jeg har lyst til å lage. Men også mye morsomt som barn kan lage.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #17 Skrevet 18. november 2010 Støtt en hjelpeorganisasjon med et beløp per barn per person dere skal gi gave til. Skriv dette på et kort med bilde av barna og dere slipper peset med å finne på noe samtidig som dere hjelper dem som ikke har nok. Hos oss pleier besteforeldre og tanter/onkler få kort med bilde og teksten: Vi har gitt ....kroner til Redd Barnas ABC-prosjekt. Det er vår gave til deg! God jul! Klikk her og få gavene unnagjort på null komma svisj: http://www.reddbarna.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå