Gå til innhold

Heihei . Håper på noe svar jeg lurer på anng avføring og stell av min lille på 15dager :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei=)

Nå kommer jeg tilbake for fullt, vært borte en stund men alt er bra med meg og min prins som kom på overtid =)

Noe jeg lurer på er anng min lille og avflring er hvordan normal avføring skal være?

På sykehuset var det jo bek også ble det litt tykkere og kornete gult..

Men i det siste har det vært ner tynt.... Han får kun melk fra meg, fikk litt erstatning på sykehuset..

eller kan han ha diare..??? huff er så usikker..

Han er ikke slapp og spiser jo bra=)

Og stellespørsmålet da ;) som sikkert flere har spurt om..

Hva bruker dere?

På sykehuse brukte de bare kluteer, noe vi gjør hjemme og men dæven så mye det blir å vaske..

Og hva bruker dere på stellematten?

eller legger dere ungen rett på?

tuuusen takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med en liten prins:-)

Avføringen til babyer flest er veldig diare lignende,grønn brun! så dette er ikke uvanlig,de får jo bare melk. Min tulle hadde laus avf veldig lenge,ble vel fastere da vi begynte med grøt,brødskive.

Jeg vasker med kluter,har forskjellige farger på de,gul til tiss, rød til avf og annen farge til ansikt,hender. Jeg skyller de av,og bruker de flere ganger!

På stellebordet har jeg alltid en håndduk liggende,blir så kaldt rett på stellematten :-)

Lykke til,og kos deg med den lille:-)

Skrevet

Avføringen hos nyfødte som ammes er som oftest tynn. Gjerne litt kornete gult eller grønt. Høres ut som alt er normalt hos din lille.

Hvis du synes det blir mye å vaske, så finnes det greie engangskluter. Apoteket har noen myke kompresser(Mesoft) på 10x10 cm, de er veldig greie å bruke. Fuktes med lunkent vann evt med litt olje. De står ofte i hyllen sammen med babyprodukter, eller ved produkter for sårstell.

Ellers finnes det engangspapirkluter. Jeg foretrekker de fra Euroshopper(Rimi, Ica). Barnas Hus har også noen.

Det samme har Libero, men de liker jeg ikke, de er så harde og stive.

Jeg bruker engangs til rompevask, og vanlig kluter til ansikt og kropp. Da blir det litt mindre vask.

Oppå stellematten bruker jeg et håndkle, uten kan det bli kaldt for babyen å ligge rett på matten hvis den er uten klær.

Skrevet

Gratulerer med babyen!

Som nevnt over her er avføringen temmelig tynn, ja. Gul her i gården ;o)

Jeg bruker også Mesoftkompresser når lillesnupp har bæsjet. De er utrolig myke og vasker godt. Og så går de rett i søpla sammen med bleien. Bruker tynne vaskekluter i ansikt og hender og dersom hun skal vaskes i rumpa uten at hun har bæsjet.

Har et mykt håndkle liggende på stellematten.

Enig med henne over her om at Libero sine tørre engangskluter er fryktelig harde og fæle! Har en pakke av dem, og bare for å bruke dem opp legger jeg noen under rompa hennes hvis det er mye bæsj for å unngå at det kommer på håndkleet. De blir ikke brukt til å vaske henne med! Mesoftkompressene er bare suverene :o)

Skrevet

gratulerer så mye med prinsen:)

Høres ut som at avføringen er helt normal:) Varierer fra kornete gul til flytende gul for å være helt ærlig,og ikke minst så var det kanskje 5-10 bæsjebleier i starten. Iallefall her i gården siden hun bæsjet rett etter hvert måltid. hehe

Enig med de over her,Libero sine engangskluter er bare å styre unna! Stive og ekkle å bruke. Jeg har de til euro shopper og de er veldig myke og deilige, ikke minst mange i hver pk:)

På stellebordet har jeg ett mykt håndkle,sånn fleecelignende som er håpløst å tørke seg med etter en dusj. He he og så legger jeg ett litt mindre over tilfelle det kommer noe når hun ligger å lufter stumpen etter bleieskift:)

Vanlige tynne kluter brukes kun til vask av ansikt og hender:)

Skrevet

Håndkle på stellebordet og Mesoft "engangs kluter" med varmt vann og olje til å vaske med. :)

Skrevet

Gratulerer med mini :D

Bæsjen høres normal ut, min gullgutt på 14 dager har løs, gul og kornet avføring.

Vasker med myke papirkluter kjøpt i Sverige og Mesoft-kompresser. Klut bruker jeg på grundigere stell om morgenen, når han skal vaskes i fjeset og litt overalt.

Lite, mykt håndkle på stellebordet.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...