Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Jeg driver å rydder i skrothaugen hos min oldemor. Der fant jeg en gammel singer symaskin fra 40 - tidlig 50 tallet. Den er veldig slitt, flere av bokstavene er slitt bort. Ellers er den svart med gullfarget dekor.I grunn veldig sjarmerende. Den står i en kasse som er i OK stand. Kan den være verdt noe eller er det rett på dynga med den ?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 IKKE kast den på dynga, ihvertfall!! Kontakt en brukt-eller antikvitetshandler. HVis de ikke vil noe særlig for den, må du legge den ut på Finn.no, enten som gi-bort-sak eller til salgs. Evt. gi den til Fretex. Det er HELT sikkert noen som er interessert i en sånn fin gammel symaskin.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Jeg har sett slike solgt for alt fra 200 kr til flere tusen, så litt er den jo verdt. Ing en antikvitetsforhandler, du.
Gjest amandine Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Du må være forsiktig med hva du kaster! Noens søppel er andres skatter! jeg blir helt bekymret he he he
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Hehe, jeg har ikke tenkt å kaste den altså. Ble veldig dårlig formulert av meg... Var bare et utrykk for om den ikke er verdt noe. Har masse gamle møbler og ting selv, men ingen symaskin - så gammelt "skrot" blir ikke kastet her i huset. Takk for svar forresten! Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Jeg kunne nok betalt 400-500 kr for en slik Singer hvis den var fin :-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 Her fant jeg en på finn.no som er veldig lik den jeg fant: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25330494 Hva ville dere betalt for den da ? HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #8 Skrevet 18. november 2010 Noen som vet hva den maskinen på linken er verdt, sånn ca ? dytter....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 i god stand kan den nok være verdt et par tusen. De er jo samleobjekter og mange vil ha en til pynt nå for tiden. Det finnes mange retrohjem der ute og sikkert en del folk som leter etter en sånn en. Spesielt om den er komplett. Få den vurdert!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #10 Skrevet 18. november 2010 For noen år tilbake , kjøpte jeg en slik på fretex, mener jeg betalte et par tusen for den, så noe verdi har den nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå