Gå til innhold

Nattavvenning - 17 mnd... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har en jente på 17 mnd som jeg fortsatt ammer, dvs. at hun får pupp morgen, natt og kveld. Om dagen er hun jo i barnehage, så da blir det naturlig nok ikke noe. Vi prøver nå hardt å slutte med pupp om natten, men det er tøft. Hadde en periode på 1-2 uker hvor jeg sov på stua (har bare ett soverom) - og det hjalp litt. Hun våknet fortsatt ved 3-tiden, men falt da til ro relativt raskt, så våknet hun igjen ved 6 tiden hvor hun da fikk pupp. Problemet er at dette bare fungerer når jeg ikke er i rommet, så snart jeg forsøker å legge meg inn på soverommet igjen, så har vi det gående... Jeg har sår på brystvortene fordi hun suger så mye og hardt. Får hun komme opp i sengen vår har jeg henne på puppen alt i fra 5-10 ganger i løpet av natten. Vi sliter veldig med å få henne til å sove i egen seng om natten, hun klatrer ut av den og opp i vår seng. Jeg har sår på brystvortene fordi hun suger så mye og hardt. Har forsøkt å sove med nattkjole - da river og sliter hun i den og blir kjempesint og helt fra seg - hulker og snufser og sier "hvorfor det?"! Prøver å si "det er natt nå, vi skal sove nå" - til ingen nytte. Jeg var også bortreist i 6 dager og tenkte at det skulle gjøre susen, men etter to dager hjemme var det på den igjen. Synes det er ganske håpløst, og trenger virkelig noen råd, hvis noen har???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573735-nattavvenning-17-mnd-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...