Gå til innhold

Gutten er seks mnd. og får fast føde, men skal likevel ammes tre ganger pr. natt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får nå tre måltider fast føde. 1 porsjon grøt til frokost og kvelds, og et halvt middagsglass midt på dagen. I tillegg får han et lite beger frukt, halvparten til middag og halvparten til kvelds. Gir han pupp før fast føde til frokost og middag. På kvelden gir jeg grøt først og så pupp.

Hadde håpet det skulle bli mindre spising på natten, men det har det ikke blitt. Det ser heller ut til at han tar mye mindre på dagen, og tar det igjen på natten.

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det i en periode. Tror det da var tennene eller utviklingssprang som plaget han. Han våknet mye på natta og jeg måtte amme han mer. Det gikk i allefall over her, og jeg har begynt å lure han til å kun spise kl 4. La merke til at jeg selv ga han mat altfor fort, med det minste kny. Han åt derimot ikke spesielt mye om natta, det ble bare en vane liksom.. Derfor slutta jeg å se på klokka, tvang meg til å sove fordet om han rørte seg og tok han ikke opp før han tydelig ga "matsignaler". Det viste seg at det ikke var før 4.. :D (Tidligere 1 og 4).

Du kan jo prøve å stappe han med mat på kvelden (hehe), evt gi han hyppig mm gjennom ettermiddagen. Og når han knør litt om natta kan du prøve å gi han smokken noen ganger, kanskje sover han videre da. Min erfaring er i allefall at jeg selv var for rask med å hive fram puppen når klokka ble 1 fordi jeg visste at han snart kom til å våkne likevel. Det gjorde han altså ikke.. Lykke til!

Skrevet

Det kan like gjerne være at det er en vane like så mye som et behov.

Føler du for det kan du jo prøve med nattavvenning. Men da bør du være sikker på at han ikke er sulten.

Opplevde imidlertid mer urolige netter her også når vi innførte fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...