Vimse + gullene Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Nå har jeg ammet problemfritt i månedsvis, plutselig de siste dagene har brystvortene blitt veldig såre og ømme. Den ene har fått store blemmer. Det gjør så vondt å amme at jeg skriker. Er det noen i som har vært i lignende situasjon som har råd eller tips? Jeg fullammer og barnet tar ikke flaske...
Snupi27 Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 ja, jeg hadde det sånn.. jeg var så frustrert til slutt at da lillegutt skulle på kontroll på helsestasjonen så snakket jeg om det der. hun tok meg veldig alvorlig og tok melkeprøver og prøver av puppen. hun sa med engang at hun trodde det var sopp men ville ta prøver for sikkerthetsskyld. det var sopp og jeg og lillegutt måtte behandles.. det var så ille at jeg var nær å slutte med å amme.. det begynte å blø tilslutt. jeg tok det opp hos lege da jeg var der og fikk beskjed om at gutten min hadde sopp i munnen og han skulle behandles.. jeg fikk ikke behandling fordi de syns ikke det var nødvendig. det var da hælvete begynte etter få dager.¨ heldigvis ble jeg tatt mer alvorlig på helsestasjonen =) sjekk om det er sopp du og..! lykke til
mamma og my Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Høres ut som sopp.ja. Du finner en god artikkel om det på ammehjelpen.no. Både du og babyen må behandles, du med Canesten krem 8 ganger daglig og babyen med Mycostatin mikstur 4 ganger daglig. Du må til legen for å få resept på det, men Canesten kan du kjøpe på apotek. Du kommer forhåpentligvis å merke at du blir litt bedre ganske snart. Viktig å behandle lenge nok, slik at den ikke kommer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå