♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Datteren vår har plutselig begynt å våkne om natten igjen, og er vanskelig å roe ned så vi pleier å ta henne inn i sengen vår i håp om å få litt sårt tiltrengt søvn.Hun blir gjerne liggende mellom oss og sutre i lang tid før hun sovner igjen. Noen som har noen ideer til hvorfor hun plutselig har begynt med det igjen?
MathildeC Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Det er i alle fall vanlig å begynne å drømme mer på den alderen, så kanskje hun drømmer noe som gjør henne urolig? Når eldstejenta vår på 3 år drømmer og våkner gråtende/urolig, så pleier jeg å stryke henne over håret og hviske at hun er trygg, det var en drøm. Noen ganger diskuterer vi drømmene neste dag (hvis hun husker) og jeg gir henne tips om hvordan hun skal "ta igjen" inne i selve drømmen. Det funket i alle fall godt for meg da jeg var barn :-)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Samme her... gutt 2 1/2... Føler at han drømmer mer, vokser kanskje, og er mer bevisst på det han drømmer...
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 18. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2010 Får henne bare til å fortelle at hun har hatt en vond drøm, men ingen beskrivelse av hva som skjedde i den. Vi får bare prøve å grave litt til. Mange takk for råd )
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 vi har en datter på 2 år som avogtil bare våkner om natta å roper på oss, eller hun våkner i ny og ned (sjeldent nå fortiden) med ekstreme hyl og gråter og er utrøstelig, sier av og til" nei mamma", å skriker ao. vi har da tatt henne opp og inn i stuen til hun sovner i fanget dersom vi ike har lagt oss eller inn til oss om natta. hun skjelver i hele kroppen om det er skikkelig gale. dette kalles da natteskrekk, hun har vært slik siden ca 9-10 mnd. og virker som hun har det fælt så vi velger å ta henne inn til oss og kose å prate rolig til hun sovner igjen..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #6 Skrevet 25. november 2010 Høres ut som nattskrekk http://www.oblad.no/nyheter/nattskrekk-for-de-minste-1.3754748
Anonym bruker Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Høres ut som nattskrekk http://www.oblad.no/nyheter/nattskrekk-for-de-minste-1.3754748
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 27. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2010 Hm...kjente meg ikke igjen i beskrivelsen av nattskrekk. Hun pleier gjerne å våkne mellom 4 og 5.30 et sted og da hylskriker hun og er våken. Kan da holde en samtale med henne. Hun er så oppbragt at hun ikke vil sove i egen seng lengre, men vil heller sove mellom mamma og pappa. Mareritt og/eller voksesmerter er nok en mer naturlig forklaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå