Gå til innhold

31+3 og lyserosa utflod....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan dette skyldes? har opplevd dette før, men det har vært etter sex, og det er altså ikke grunnen denne gangen.. har ikke gjort noe spesielt heller, i og med jeg er sykemeldt. flere som har opplevd dette? har hatt tegningsblødning før mine 2 forrige fødsler, men det har vært slim med friskt blod.. men dette er vanlig utflod som er rosa (sorry detaljer)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det i forrige uke, først brun og så var det rosa.. Trodde først det var modningsblødning, men viste seg at jeg fantes ikke moden :( Så til meg var det bare noen blodkar som hadde sprukket, visstnok. Termin på søndag :)

Skrevet

I dette svangerskapet har jeg hatt lyserosa utflod opptil flere ganger. Er nå 30+1. Men det har som regel bare vært en gang på de aktuelle dagene. Noen ganger har det hengt i litt lengre. Under mitt første svangerskap merket jeg ikke noe sånt i det hele tatt tror jeg.

Men denne gangen har jeg vært så mye tørrere og sprøere "down under". Trenger nesten bare å se hardt i speilet, så sprekker jeg og begynner å blø. Må si jeg gruer meg litt til fødsel pga dette...

For meg har det holdt å snu meg, løfte noe eller å nyse, så har jeg fått litt rosa utflod. Jeg vet at alt er bra med prinsen i magen og jeg vet at det kommer av sprø/tørre slimhinner. Så derfor klarer jeg å slappe av ift dette.

Antakeligvis er det et blodkar som har sprukket eller du har fått en rift et eller annet sted. Så lenge du ikke får vondt eller begynner å blø ordentlig, er det nok ikke noe å bekymre seg over =)

Skrevet

Det er nok som de andre sier mest sannsynlig bare noen blodkar e.l, men jeg tror nok jeg ville tatt en telefon til jordmor likevel jeg. Skader jo ikke å høre hva hun har å si. Min jordmor ber alle "sine" gravide ta kontakt med en gang om man oppdager noe blod...

Skrevet

takk for svar alle sammen! jeg har også hatt slike blødninger flere ganger dette svangerskapet uten at det har vært noe galt, men sist uten grunn er leenge siden.. men blør hver gang etter sex, tyder på at jeg blør mye lettere dette svangerskapet, og jeg også virker veldig hoven der nede. sikkert ikke stort å bekymre seg over i og med at det ikke er friskt blod.. får bare se det an, blir det verre tar jeg kontakt med legen, skal uansett dit neste uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...