millamor:)) Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Har ei jente på 3 mnd (mme barn) og jeg lurer på når jeg kan begynne å introdusere for grøt? Hun får 200 ml mme 4-5 ganger i døgnet og det virker som hun egentlig ville hatt enda mer innimellom. Lurer på om jeg så smått skal begynne med litt grøt/velling til henne... er det for tidlig?
Skedsmo(r) Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 De anbefaler jo helst ikke å begynne med grøt eller annet føde før de er 4 mnd. Hva med å gi henne et lite måltid med mme mellom ett av måltidene? Jeg har ei jente på snart 4 mnd, og hun er veldig sulten på ettermiddagen/kvelden. Hun får mm etter sovingen rundt kl 16, så får hun en liten porson ( ca 90-120ml) mme rundt kl 18-18.30 og til kvelds får hun mm og mme da hun skal legge seg rundt 20.30
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. november 2010 #3 Skrevet 18. november 2010 Vi begynte da gutten min var 3 mnd. Dette fordi han aldri var mett og fornøyd. Så både lege og helsesøster anbefalte at vi startet forsiktig med grøt. Det gikk helt fint her. I sverige gjør de det
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Jeg fikk faktisk anbefalt av legen og helsesøstra på helsestasjonen å begynne med velling når gutten min var 2 mnd da han aldri virket mett. Men jeg har fortsatt ikke begynt (han er straks 3 mnd) da det uansett bare var for min skyld (han godtar max en time mellom amminen en gang innimellom.. ellers er det _hele_ tiden..hehe) Men tenker kanskje å begynne med tynn velling når han er litt over 3 mnd.. Får bare se litt altså, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå