bitthen Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Og babynesespray? Finnes det da? Saltvannsoppløsning må jeg kjøpe, men nesespray? Tassen er tett og hoster så fælt, finnes det hostesaft for baby?Han er ellers stort sett blid og glad og feberfri... Da er det værre med mamman, men håper bare han ikke blir så dårlig som meg... Hadde puppemelk i nesen - tror det hjalp faktisk
2010 Mammaen Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Det er vel bare saltvann de bør bruke inntil de er 2 år mener jeg. Ellers er det vel ikke egen reseptfri hostesaft til baby (som jeg vet om), men det går an å bruke fennikkelte som er slimløsende. Håper det går raskt over for dere begge :-)
bitthen Skrevet 18. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2010 Fennikkelte ja Det hørtes veldig helsekostaktig ut, er det det? Han er heldigvis ikke potte tett da, hadde han vært det hadde jeg vært dritstressa og på vei til legen. De greier jo ikke puste med munnen Og takk takk, vi står det vel av
Mjølkekua Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 Vi har akkurat hatt en langvarig runde med hoste hos vår lille (hele familien egentlig). Brukte saltvann, og nesespray for små barn om natten. Hevet hodeenden og brukte en myk pute under hodet.. Hun var potte tett i ca to uker og hoster endel stakkar.. God bedring!
maibaby2010 Skrevet 18. november 2010 #5 Skrevet 18. november 2010 Det finnes slimløsende hostesaft til spedbarn som du får kjøpt resptfritt på apoteket. Både Solvipect og Bisolvon kan brukes. Begge vil løse slimet i lungene og dermed gjøre at babyen hoster mindre. Det anbefales ikke å bruke nesedråper/nesespray med virkestoff til babyer med mindre en har fått det anbefalt fra lege. Saltvann eller morsmelk skal være førstevalg, gjerne i kombinasjon med nesesug (fås kjøpt på apoteket). Har selv god erfaring med å dryppe morsmelk i nesen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå