Stjernemagnolia Skrevet 18. november 2010 #1 Del Skrevet 18. november 2010 Er det mulig å være så redd? Har sett på video mange ganger og lest her inne alt om sprøytene.... Skulle sette første sprøyte i dag og gjorde meg klar. Skalv litt på hendene men fikk klargjort alt. På badet prøvde jeg meg først men så meg selv i speilet og bare måtte gå gå et annet sted. Soverommet kanskje? Hmm, setter meg ned for å ikke få sjokk når sprøyten settes. Holder fremdeles i magekjøttet og prøver å psyke meg opp. Barn setter insulin sprøyter selv etc... Nære på en gang tlf ringer... Hallo, litt stresset og irritert når jeg hører meg selv. Forteller til sambo jeg skal sette sprøyten og legger raskt på og har fremdeles sprøyten i hånden. Han ringer senere og jeg finner en ny løsning for jeg skal møte han. Nå må det gå for han venter på meg på cafeen for nå fryser han. Setter meg ned igjen for nå må jeg for han venter på meg... Hjelp, jeg er redd, skjelver og er nære på men klarer ikke. Hører løpetrinn i trappen. Det er sambo som vet jeg har fryktelig sprøyteskrekk. Han sier vi ikke må gjennomgå dette for vi kan fremdeles trekke oss. Prøver selv på badet og soverommet igjen.... Det går ikke.... Sambo rister på hodet og knekker fingrene mine fra gonalpennen. Jeg tuller ikke for jeg har holdt pennen så hardt at vi ser avstøpning inne i hånden min av pennen. Hånden er kald, jeg skjelver og nå må jeg be om hjelp for dette klarer jeg ikke... Prøver å stå men rekleksene mine er svært tydelige for jeg rygger bakover når han kommer mot meg med sprøyten i hånden. Hmm....ny strategi vi finner ut vi må sitte oss i sofaen sammen. Føles tryggere nå men må puste noen ganger . Sambo spør om jeg er klar og motvillig sier jeg ja... Han stikker meg...nålen står i magen og jeg kjente ingenting! Han trykker inn toppen og vi hører klikkene og venter 10 sek før vi tar den ut igjen...kjente ingenting .....! Hææ, har jeg brukt så mye energi på å være livredd når det ikke gjør vondt i det hele tatt. Kan det være at jeg har holdt så lenge i mageflesket at den har blitt bedøvd og jeg derfor kjenner ingenting..... Jippi, jeg overlevde jo! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573054-spr%C3%B8yter-jeg-er-kyllingen-alts%C3%A5s%C3%A5-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AS-81 Skrevet 18. november 2010 #2 Del Skrevet 18. november 2010 heisann, Dette kommer til å gå så bra! fikk bokstavlig talt bilder i hodet når jeg leste historien din, stakker..men nå skal du se, du klarer til å sette inn sprøyten hver dag uten prob. Jeg skal også begynne idag, er litt smånervøs, og må nok lese bruksanvisningen flere ganger..fikk opplæring i går, men kan ikke huske noe om klikking? Hvor lenge skal du gå på sprøyter forresten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573054-spr%C3%B8yter-jeg-er-kyllingen-alts%C3%A5s%C3%A5-redd/#findComment-142573292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Vanillie Skrevet 18. november 2010 #3 Del Skrevet 18. november 2010 Hei, dette minner mye om min første Menopur-runde. Jeg trodde ikke jeg skulle slite så veldig med å sette sprøytene, men jeg fikk det bare ikke til. Til slutt fant min kone meg gråtende på badet, og hun har siden satt hver eneste sprøyte (og skal garantert fortsatt gjøre det). Jeg har åpenbart en barriere mot å stikke hull på meg selv, så jeg bare holder mageflesket og ser en annen vei til hun er ferdig. Kjenner noen ganger ikke noe, og noen ganger svir det bittelitt, men det er ikke noe problem så lenge jeg slipper å gjøre det på meg selv. Lykke til videre med både sprøyter og forsøk :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573054-spr%C3%B8yter-jeg-er-kyllingen-alts%C3%A5s%C3%A5-redd/#findComment-142573791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 18. november 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 18. november 2010 Tror nok ikke kyllingen tør å sette sprøyter alene. Det er noe med det å se på den nålen... og frivillig sette den inn... Får meg ikke til å stikke meg selv. Spurte sambo hvordan han orket og fikk til svar det var ikke hans kropp han stakk i! For meg var det nyttig å se på you tube, søkeord Gonal f. Det var der jeg lærte om klikkelydene på Gonal f pennen. For hver 37,5 dose sier det klikk når injeksjonsknappen i doseringsenden trykkes inn. Hadde forhåndsinnstilt på "min" dose 187,5 og vi kunne tydelig høre fem klikk. Viste da dosen var riktig og den var satt inn i min kropp! Har kort regime og skal gå på sprøyter i ca 14 dg. På søndag morgen starter jeg med cetrotide som skal hindre spontan eggløsning. Dvs (jeg) sambo skal sette to sprøyter hver dag. De hadde ikke ferdig blandet sprøyter på Rikshospitalet sitt apotek. Trodde øynene skulle falle ut og vettet også for jeg ble forskreket når jeg så disse blandesettene. Fikk fortalt fem ganger hvordan jeg skulle gjøre det men var i et lite sjokk! Masse lykkeønskninger og gleder meg til å følge deg videre på veien Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573054-spr%C3%B8yter-jeg-er-kyllingen-alts%C3%A5s%C3%A5-redd/#findComment-142574225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 18. november 2010 #5 Del Skrevet 18. november 2010 Her var det nær hyperventilering, besvimelse og oppkast før sprøytene skulle settes:-) Etter 3 runder inseminering hvor jeg gikk på Menopur, og 2 ivf, vil jeg nesten kalle meg kurert for sprøyteskrekk:-) Mot slutten av forrige ivf satte jeg sprøytene skremmende lett. Og ja - jeg har satt alle selv. Mannen turde ikke:-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573054-spr%C3%B8yter-jeg-er-kyllingen-alts%C3%A5s%C3%A5-redd/#findComment-142575451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 22. november 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 22. november 2010 Takk for lykkønskninger Lille vanillje og Tingeling er spent. Fortsetelse følger tydeligvis for min del med sprøyteskrekk. -Første dag klarte å stikke meg i fingeren når jeg skulle ta av sprøyten. -Tredje dag og skulle være tøff og trekke sprøyten ut selv. Det endte med sår og blod på magen -Sjette dag og skal selv blande Cetrotide sprøyten for andre gang. Setter på nålen, stikker den ned i beholderen og trykker forsiktig væsken ut av opptrekksprøyten. Sprøyten lekker i overgangen! Trykker nålen på igjen og den lekker fremdeles. Åhh, all injeksjonsvæsken er på buksa mi! Må hente et nytt sett og starte opp igjen. Nå klarte jeg å få en ny sprøyte og sambo setter denne på meg. Ser ut som min sprøyteskrekk ikke går over selv om sprøytenstikket knapt kjennes. Klarer bare ikke å se på nåler som går inn i huden eller stikke meg selv ennå..... Jeg er superkyllingen fremdeles Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142573054-spr%C3%B8yter-jeg-er-kyllingen-alts%C3%A5s%C3%A5-redd/#findComment-142591921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå