Gå til innhold

Hva er deres beste tran-tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få i babyen tran uten at det er på grensen til barnemishandling - hun ser ikke glad ut når jeg kommer med tranen... Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp møllers dobbel kapsler. Så stikker du hull på kapselen med en nål og presser innholdet inn i munnen. Møllers dobbel er mye mere konsentrert så du slipper å gi de mengdene du må med tran, mye mindre gris!

Skrevet

Jeg gir en teskje tran innimellom skjeene med grøt, og det har alltid gått bra! Med begge gutta! Tror dessuten det er greitt å gi dem tran fra veldig tidlig av, så de blir vant til smaken med en gang. Guttene mine ser dessuten at både jeg og gubben tar tran også, og det tror jeg nok hjelper også.

Skrevet

Engangssprøyter fra apoteket! Uten nål selvfølgelig, hehe. Funker som bare det - så lenge man gir litt og litt og holder hodet litt mens det pågår. Jeg gjør det på stellebordet, mens hun er naken. Pleier å legge sprøyten på den ene siden ganske langt inn. Min lille godtar dette veldig bra. Litt gris blir det innimellom da, men ikke verre enn at man kan stå klar med en klut og tørke vekk det som eventuelt renner ut munnviken.

Skrevet

Det med kapsler virker som en god idè... Men går det an å gjøre det sånn? Er ikke kapsler ment å svelges hele fordi de ikke skal løses opp før de er nede i magen?

Skrevet

De er laget slik sånn at vi skal slippe å kjenne smaken:) Det gjør ingenting om det kommer i munnen.

Skrevet

Så fint! Da kommer nok vi til å prøve det.

Min er glad i tran og spiser det gjerne, men det betyr ikke at det ikke blir spytting og renning og at ikke absolutt ALT som vaskes sammen med trankluten stinker av tran etterpå. He he :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Du, vi begynte med tran da han var 4-uker. Det ble bare klin og jeg syns det luktet tran av alt... Da gikk vi over på d-dråper, men vi bestemte oss for å prøve igjen da flaska med d-dråper ble tom. Vi ville også prøve før vi begynner med fast føde. Vi gir tran på sprøyte og nå sluker han tranen! Vi gir på stellebordet og det er nesten ikke noe klin. Han er 5 mnd og er litt vilter på stellebordet. Når han ser sprøyta blir han helt stille og åpner kjeften! Så her hjalp det med en liten pause! :-) Jeg vet ikke hvor gammel din er da, men jeg har et inntrykk av at han slet med å svelge det da han var så liten, men nå skjønner han mer av det liksom. Jeg ønsker å gi tran for å sikre at han får i seg litt omega 3. Jeg spiser nemlig ikke så mye fisk, så jeg tror ikke han får så mye av det fra min melk iallfall! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...